توصیه هایی برای ثبت برند کفش

زمانی که صحبت از خرید کفش می شود ، کیفیت در اولویت قرار می گیرد. دریافت کارت بازرگانی به عنوان مثال اگر شما تصمیم بگیرید با هدف حفظ سلامتی خود و یا مسابقه و رقابت با دیگران شروع به دویدن کنید ، باید به دنبال کفشی مناسب باشید. یک کفش مناسب می تواند جلوی بروز بسیاری حوادث، جراحات و دردها را بگیرد.

خوشبختانه برندهای فوق العاده ای از انواع کفش در جهان وجود دارند که نگرانی های شما را برطرف خواهند کرد. برندهایی که بخشی از زندگی روزمره ما شده اند. شاید جالب باشد که بدانید ، موسسه اینتربرند در تازه ترین گزارش خود که به معرفی 100 برند باارزش جهان در سال 2011 میلادی پرداخت ، از برند آدیداس نیز نام برده است.
تولید کنندگان کفش برای اینکه بتوانند رقابتی سالم داشته باشند، باید به این نکته پی ببرند که با ثبت برند تا چه حد می توانند در فروش محصولات خود به موفقیت برسند.
مهم ترین هدف از ثبت برند کفش این است که کفش شما در بازار به خوبی شناخته می شود و مشتریان با دیدن محصولات شما به اصالت و تولیدکننده آن واقف شوند. بدین ترتیب ، شما به یک ابزار قدرتمند دست پیدا کرده اید تا بواسطه آن و با سرمایه گذاری آن بتوانید بازار خود را توسعه دهید و در صورت موفقیت به شهرت و اعتبار بیشتر دست پیدا کنید و ارزش کار و شرکت خود را به طور فوق العاده ای افزایش دهید .
برندها به خودی خود دارای ارزش مادی و معنوی هستند و برخی از شرکت ها بعد از به شهرت رساندن یک علامت تجاری یا برند ، حقوق مادی و معنوی آن را به شرکت های دیگر می فروشند.
علائم تجاری در واقع جزء مالکیت معنوی فرد محسوب می شوند و دارای ارزش اقتصادی هستند و قسمتی از اموال شرکت ها محسوب شده و قابلیت انتقال و فروش به غیر را دارند .
نیازی به گفتن این مطلب نیست که برای ثبت برند ، باید شرایط خاصی را رعایت نمایید . 

• برخی از اصول راهنما برای ثبت برند کفش :

1- مهم ترین مساله ای که در ثبت کردن برند باید بدانید این است که برندها و علائم نباید با یکدیگر تکراری باشند، یعنی قبل از ثبت کردن برند باید نسبت به یکتا بودن آن اطمینان حاصل نمایید. در صورت وجود کوچکترین مشابهتی بین برند مورد نظر شما و برندی که قبلاَ در همان طبقه ثبت شده است، اظهارنامه علامت تجاری شما رد خواهد شد.
2- نام انتخاب شده می تواند شامل هر کلمه ، حرف یا حروف ، عدد ، رنگ ، تصویر ، ترسیمات ، عکس ، شکل ، برچسب یا ترکیب آن ها که برای تشخیص کالاها یا خدمات مورد استفاده قرار می گیرد باشد.
3- قبل از شروع هر اقدامی برای ثبت کردن برند، از برند مورد نظر خود استعلام بگیرید تا از درصد موفقیت در ثبت شدن آن اطلاع پیدا کنید و از این طریق از هدر رفتن هزینه و زمان خود جلوگیری نمایید.
4- چنانچه علائم نتواند کالاها یا خدمات یک شرکت را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز نماید شرایط ثبت را ندارد.
5- هر گاه استفاده از برند توسط اشخاص ثالث، به صورت نام تجاری یا علامت یا علامت جمعی، یا هر گونه استفاده از آن ها که عرفاَ باعث فریب عموم شود ، غیرقانونی تلقی می شود.
6- هنگامی که قصد ثبت کردن برند دارید می بایست با در نظر گرفتن طبقه بندی علائم تجاری ، نسبت به ثبت آن اقدام نمایید. طبقه بندی علامت تجاری بدین صورت است که طبقات 1 الی 34 مربوط به کالاها و محصولات و طبقات 35 الی 45 مربوط به خدمات است. در این لیست ، طبقه 25 به پوشاک ، پاپوش ( کفش ) و پوشش سر اختصاص داده شده است.
7- متقاضی باید ظرف مدت 30 روز پس از اعلام مرجع ثبت مبنی بر تایید نهایی علامت ، نسبت به پرداخت هزینه های ثبت علامت وانتشار آگهی اقدام نماید. در صورت عدم پرداخت هزینه ها در مهلت مقرر فوق، اظهارنامه کان لم یکن تلقی می گردد. این مهلت برای متقاضیان مقیم خارج از کشور 60 روز می باشد.
8- برند یا طبقه کالا یا صاحب برند و هم نشانی ممکن است احتیاج به تغییر ثبت داشته باشد بنابراین باید نسبت به ثبت تغییرات اقدام گردد والا رسمیت نخواهد داشت و حمایت نخواهد شد. ثبت تغییرات به موجب اظهارنامه رسمی به وسیله صاحب علامت یا قائم مقام و نماینده او خواهد بود . تغییر اگر مربوط به خود علامت باشد باید ده نمونه از علامت جدید ضمیمه اظهارنامه شود . تغییرات در ظهر برگ تصدیق علامت منعکس می گردد . بر طبق مواد 14 و 16 بخش مهمی از تغییرات که تاثیرگذار است و در آئین نامه آمده باید در روزنامه رسمی آگهی شود.
9- هر گاه علامت ثبت شده ظرف سه سال از تاریخ ثبت آن از طرف صاحب علامت یا قائم مقام یا نماینده قانونی او بدون عذر موجه مورد استفاده تجاری در ایران یا در خارجه قرار نگیرد هر ذی نفعی می تواند ابطال آن را از دادگاه درخواست نماید.

• اشتباهات رایج در ثبت برند

1- توجه داشته باشید که برندی که تقاضای آن یکبار از سوی کارشناسان اداره مالکیت معنوی رد شود، برای دفعات بعدی شانس بسیار کمی برای ثبت شدن دارد و اصطلاحاَ سابقه چنین برندی خراب می شود.
2- اسامی محدود کننده مانند نام تجاری مبتنی بر مکان را انتخاب نکنید. به عنوان مثال، چنانچه قصد دارید که کسب و کار خود را به فراتر از مکان جغرافیایی خود توسعه بدهید ، انتخاب یک اسم که در آن نام شهر یا مکان جغرافیایی وجود دارد ، کاری اشتباه خواهد بود.
3- انتخاب نام تجاری مبتنی بر کسب و کار خانوادگی نیز می تواند اشکالاتی داشته باشد . چرا که ممکن است فرزندانتان در آینده تصمیمی برای ادامه کسب و کار شما نداشته باشند.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/


لازم به توضیح است، بسته به اینکه تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی دارید و یا تصمیم به ثبت کردن برند حقوقی، یعنی برندی که مالک آن شرکت ها ، موسسات و یا سازمان ها خواهند بود را دارید و همچنین بسته به اینکه برندی که ثبت می نمایید فارسی باشد و یا لاتین باشد، مدارکی که باید تهیه نمایید تا حدودی با هم متفاوت است که در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت کردن برند شخص حقیقی و شخص حقوقی را با هم بررسی می نماییم.
-ثبت برند به صورت حقیقی : برای اینکه بتوانید علامت تجاری خود را به صورت حقیقی به ثبت برسانید به مدارکی از قبیل اصل مدرک شناسایی، کپی برابر اصل شده جواز و تصویر لوگو به ابعاد 6 * 6 نیاز خواهید داشت.
ثبت کردن برند به صورت حقوقی : برای ثبت کردن برند به صورت حقوقی به مدارکی از قبیل مدارک ثبتی شرکت ( روزنامه رسمی تاسیس شرکت ؛ آگهی تاسیس و آگهی تغییرات شرکت در صورت وجود ) ، مدارک شناسایی مربوط به آخرین مدیر عامل شرکت ، کپی برابر اصل شده جواز و تصویر لوگو به ابعاد 6 * 6 نیاز خواهد بود.

آیا ثبت شرکت تک نفره در ایران امکان دارد ؟

• لزوم همکاری دو یا چند شخص

با توجه به ماهیت قراردادی شرکت های تجاری در نظام حقوقی کنونی ایران ، برای تشکیل هر شرکت تجاری همکاری دو یا چند شخص لازم و ضروری است که نتیجه این امر آن است که در ایران هیچ شرکت تجاری را نمی توان با یک شریک تشکیل داد و بر همین اساس مطابق مقررات قانونی ، تشکیل شرکت تک شریکه در ایران فعلاَ منتفی است و از این جهت شرکت های تجاری شبیه شرکت های مدنی می باشند.مراحل تغییرآدرس شرکت ولی آنچه قابل توجه بوده این است که امروزه در اکثر نظام های حقوقی مانند آلمان ، انگلیس ، فرانسه و ... شرکت های تک شریکه مورد پذیرش واقع شده است. البته ناگفته نماند که اگرچه در ظاهر قوانین حاکم بر شرکت های تجاری اجازه تشکیل شرکت تک شریکه را نمی دهند ولی در عمل می توان این قبیل شرکت ها را مشاهده نمود.
نمونه بارز این شرکت ها آن دسته از شرکت های دولتی هستند که صد در صد سرمایه آن ها به وسیله دولت تامین می شود. زیرا دولت یک شخص محسوب می شود که همه سرمایه شرکت به وسیله او تامین می شود. البته این قبیل شرکت ها برای اینکه از صورت و شکل قانونی تخلف ننموده باشند در ظاهر اشخاصی را به عضویت افتخاری شرکت در می آورند ، مانند شرکت های دولتی که در اغلب موارد تحت عنوان شرکت سهامی تاسیس می شوند که با توجه به اینکه شرکت سهامی خاص حداقل باید سه شریک داشته باشد و از طرفی نیز اعضای هیئت مدیره شرکت باید از میان سهامداران انتخاب شوند لذا ناگزیر از انتخاب اشخاصی به عنوان هیئت مدیره خواهند بود که برای این منظور ابتدا چند سهم در اختیار آن ها قرار گرفته و آن ها به عنوان سهامدار شناخته شده و سپس به عنوان عضو هیئت مدیره انتخاب می شوند. بر همین اساس نیز اشخاص مزبور نه در تامین سرمایه شرکت نقشی دارند و نه در سود حاصل از فعالیت شرکت سهیم میشوند و فقط به دلیل عضویت در هیئت مدیره حق مدیریت دریافت و در مواردی نیز از سود حاصل شرکت پاداش دریافت می نمایند.
یکی از حقوقدانان برای شرکت تک شریکه عملی در حقوق ایران مصداق دیگری را نیز بیان کرده اند که عبارت از شرکت هایی است که با شراکت پدر و اولاد صغیر او ایجاد می شوند.
مثال فوق از این جهت می تواند موئد تشکیل شرکت تک شریکه باشد که برخی اشخاص عملاَ می توانند برای فرار از مقررات قانونی به این شیوه عمل نمایند. زیرا از یک طرف فرد صغیر به دلیل فقدان اهلیت استیفاء نمی تواند به طور مستقل اراده خود را به کار گیرد و برای این منظور ولی قهری او که در خصوص مورد پدرش می باشد عهده دار این نقش خواهد بود و در واقع این تنها اراده پدر است که تشکیل دهنده شرکت است و در عمل نیز همه سرمایه شرکت به وسیله شخص ایشان تامین می شود و حتی سهم صغیر از شرکت نیز به صورت ناچیز معین و مشخص می شود و از طرف دیگر در مقررات تجاری، در مورد اهلیت شرکا در شرکت های تجاری مقررات خاص و ویژه ای مقرر نشده است و اهلیت این اشخاص تابع مقررات قانونی مدنی خواهد بود.
ولی از جهت دیگر می توان گفت که مطابق مقررات قانونی مدنی، شخص ولو صغیر و فاقد اهلیت باد به عنوان یک شخص که دارای شخصیت حقوقی بوده و از اهلیت تمتع برخوردار است شناخته شده است و نمی توان شخصیت او را نادیده گرفت و اگر ولی او در شرکت اداره امور آن را بر عهده می گیرد در واقع هم اصالتاَ از طرف خود اقدام می نماید و هم ولایتاَ از طرف فرزند صغیر خود و این خود حکایت از تعدد اشخاص دارد چنان که در سایر موارد نیز که بخواهد از جانب فرزند صغیر خود معامله ای انجام دهد باید به عنوان ولایت اقدام نماید نه به عنوان خودش .

• فواید شرکت تک شریکه

در مورد شرکت های تک شریکه این سوال اساسی مطرح است که اگر در این شرکت ها همه سرمایه شرکت به وسیله یک شخص تامین و همه امور شرکت نیزبه وسیله همان شخص اداره می شود ، چه ضرورتی برای تشکیل چنین شرکتی وجود دارد و چه فوایدی بر آن مترتب است ؟
در پاسخ باید گفت که بدون تردید تشکیل چنین شرکت هایی فواید متعددی دارد که می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
اگر شخص با همان میزان سرمایه ای که برای تشکیل شرکت تک شریکه اختصاص داده ، به طور شخصی و مباشرتی تجارت نماید و بعد از مدتی ورشکسته شده و در اثر آن نتواند بدهی های خود را بپردازد با صدور حکم ورشکستگی او ، وی از انجام معاملات تجاری ممنوع گردیده و حق اشتغال به آن ها را نداشته بلکه بالاتر از حق تصرف در اموال و حقوق مالی خویش نیز ممنوع می گردد. در حالی که اگر در قالب شرکت اشتغال به فعالیت تجاری داشته باشد و شرکت ورشکسته گردد درست است که با صدور حکم ورشکستگی، شرکت منحل می شود ولی خود شخص که در واقع موسس شرکت و تنها شریک آن بوده است هیچ ممنوعیتی از تصرف در اموال خویش نخواهد داشت و می تواند با بقیه اموال خود به تجارت پرداخته یا اشتغال دیگری داشته باشد و حتی در شرکت های سرمایه ( مانند سهامی و با مسئولیت محدود ) طلبکاران شرکت مزبور نیز نمی توانند بابت مطالبات خود به وی مراجعه نمایند.

https://danasabt.ir/



با توجه به آنچه در مورد لزوم همکاری دو یا چند شخص همکاری بیان گردید روشن می شود که هیچ شرکت تجاری را نمی توان با کمتر از دو شخص تشکیل داد. البته شخص مزبور می تواند شخص حقیقی باشد یا حقوقی. بنابراین شرکت تجاری می تواند متشکل از چند شخص حقیقی باشد یا چند شخص حقوقی و یا ترکیبی از شخص حقیقی و حقوقی .

ارتوکلاز‌

ارتوکلاز یک سنگ قیمتی کمیاب است که به گروه فلدسپات ها تعلق دارد که شامل سنگ قمر، آمازونیت، اسپکترولیت، و لابرادوریت می شود. خواص لاجورد در طب سنتی بنابراین، گاهی اوقات ارتوکلاز را K-spar می نامند.
سنگ های قیمتیِ ارتوکلاز اغلب به رنگِ زرد شامپاینی، زردِ طلایی، و یا مایل به سبز هستند.
البته می توان در رنگ های دیگر نیز آنها را مشاهده نمود.
نامِ ارتوکلاز برگرفته از کلمه ای یونانی به معنی ” شکستگی مستقیم” می باشد که به شکستگی های سطحِ این سنگ که زاوایای آن دقیقا بر هم منطبق هستند، اشاره دارد.
ارتوکلاز نوعی سنگ قیمتیِ جذاب است که دارای استفاده های صنعتی نیز می باشد.
می توان از آن بعنوان ابزار تمیزکاری برخی شیشه ها و سرامیک ها بهره برد.

تشخیص ارتوکلاز

تشخیص ارتوکلاز از روی ظاهرِ آن، امری دشوار می باشد.
البته می توان آنرا از طریق سختی، دو شکستی، رنگ، و شکستگی های سطحی شناسایی نمود و از بقیۀ سنگ های مشابه تمایز داد.

مبدا و منبع سنگ قیمتی ارتوکلاز

ارتوکلاز در ماداگاسکار، برمه (میانمار)، و کِنیا یافت می شود.

رنگ ارتوکلاز

ارتوکلاز اغلب بی رنگ و یا زردِ شامپاینی است اما می تواند به رنگ های صورتی، سبز، نارنجی، و یا آبی هم باشد.
سنگ های قیمتیِ ارتوکلاز اغلب به رنگ شامپاینی، زردِ طلایی، و یا مایل به سبز می باشند.

وضوح و درخششِ ارتوکلاز

ارتوکلاز از مات تا شفاف موجود هستند و سنگ های قیمتیِ کیفیت بالای ارتوکلاز، بسیار شفاف می باشند.
این سنگ درخششی شیشه ای دارد. موادی که موجب کدر بودن آن می شود سنگ قمر نامیده می شود.

بُرش و شکلِ ارتوکلاز

ارتوکلاز شفاف، جلا داده می شود و مواد کدر اغلب با دامله بُرش داده می شوند.

ویژگی های سنگ شناسی ارتوکلاز

  • فرمول شیمیایی : KAlSi3O8 ، سیلیکات آلومینیوم پتاسیم
  • ساختار کریستال : بلوری مونوکلینیک، منشوری
  • رنگ : بی رنگ، زرد، صورتی، سبز، نارنجی، آبی
  • سختی : 6 تا 6 و نیم بر اساس مقیاس موهس
  • ضریب شکست : 1.518 تا 1.526
  • تراکم/ چگالی : 2.56 تا 2.59
  • شکافتگی : عالی
  • شفافیت : شفاف تا مات
  • انکسار مضاعف : 0.008-
  • درخشش : شیشه ای
  • تشعشع ماهتابی : کم. آبی، نارنجی

    ایده هایی برای استفادۀ ارتوکلاز در جواهرات

    سنگ قیمتیِ ارتوکلاز جلا داده شده، می تواند در ساخت جواهراتی مانند حلقه، گوشواره، و آویز بکار رود.
    وقتی این سنگ بهمراه طلا به کار برده شود، تُنِ زرد رنگ آن به نمایش گذاشته می شود. می توان آنرا با نقره نیز بکار برد.
    سنگ های قیمتی شفاف مانند یاقوت کبود نیز بخوبی با ارتوکلاز هماهنگ می شوند.
    ارتوکلاز دارای شکست عالی ای می باشد که البته به این معنی است که این سنگ با یک ضربه مانند توپاز، می شکند.
    بنابراین توجه بیشتری باید در زمان کار، بُرش، و یا براق نمودنِ آن اعمال شود.
    برای انگشتر یا حلقه هایی که روزانه استفاده می شوند، طرح های لبه دار پیشنهاد نمی شود بلکه برای حلقه هایی که گهگاه استفاده می شوند، آویز ها، و یا گوشواره مناسب می باشد.

https://chaav.ir/about-us

  •  

    نکته: سعی کنید سنگ های قیمتی را بر اساس اندازه خریداری نمایید نه بر اساسِ وزن آنها به قیراط.
    سنگ های قیمتی رنگی بر اساس نسبت های اندازه به وزن وجود دارند.
    برخی از این سنگ ها بزرگتر و برخی دیگر کوچکتر می باشند.

لمینت دندان چیست؟

لمینت سرامیکی یا پرسلن ونیر (Dental laminate) روکش نازک همرنگ دندان و از جنس پرسلن یا سرامیک است. دندانپزشک زن در رشت این ماده در لابراتوار ساخته می‌شود و به کمک دندانپزشک روی دندان‌های شما به زیبایی نصب می‌گردد. از این روش زیبایی برای اصلاح بدفرمی‌ها، بدشکلی‌ها، نامنظمی‌های جزئی، لب پر شدگی‌ها، ترک خوردگی‌ها و بدرنگی دندان‌ها استفاده می‌شود.

 

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

 

از مهم‌ترین مواردی که مطرح می‌شود، این است که این روش برای چه افرادی مناسب است. قبل از هر چیز باید بدانید که تشخیص این موضوع بر عهده دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی است. در صورت داشتن سلامت دهان و دندان مناسب، این روش می‌تواند برای افراد زیر گزینه ایده‌آلی باشد:

  1. افراد دارای دندان‌های بد رنگ و زرد
  2. افراد دارای لکه‌های رنگی روی دندان‌ها
  3. کسانی که دندان‌های لب پر شده، ترک خورده و شکسته دارند.
  4. افراد دارای فاصله جزئی بین دندان‌ها
  5. افرادی که دندان‌هایشان به میزان جزئی کج در آمده‌اند.
  6. افرادی که دارای دندان‌هایی با تاج خیلی بزرگ یا کوچک هستند.
  7. افرادی که دندان‌های سالمی دارند و ضخامت مینا به مقدار کافی است.

به طور کلی کسانی که به دنبال یک روش ماندگار و زیبا برای طرح لبخند خود هستند، می‌توانند از لمینت سرامیکی دندان بهره‌مند شوند.

لمینت سرامیکی دندان به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

افراد زیر در انتخاب این روش باید دقت بیشتری داشته باشند:

  1. کسانی که دارای دندان‌ قروچه هستند.
  2. کسانی که دارای پوسیدگی‌های گسترده دندانی هستند.
  3. افرادی که بیماری‌های لثه و پریودنتال دارند.
  4. کسانی که بافت مینای دندان آنها ساییده شده و یا مینای دندان کافی ندارند.
  5. کسانی که دندان‌های به شدت نامرتبی دارند.
  6. افرادی که دارای اختلالات فکی هستند.

این افراد با مشورت دندانپزشک می‌توانند در ابتدا برای رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند. سپس در صورت رفع آنها و در صورت صلاحدید دندانپزشک برای استفاده از ونیر پرسلن اقدام کنند.

مزایای لمینت دندان

 

از مزایا و فواید لمینت در دندانپزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم، لمینت سرامیکی به راحتی می‌تواند طرح لبخند را اصلاح کند و نتیجه‌ای که مد نظر شما است را ایجاد نماید.
  2. پرسلن ونیر در برابر ضربه و فشارهای فیزیکی دارای مقاومت بسیار بالایی است. البته باید بدانید که همانند دندان‌های طبیعی اگر از آنها مراقبت نکنید، احتمال شکننده بودن آنها وجود دارد.
  3. متریال خاص به کار رفته در این ونیرهای سرامیکی آنها را در برابر تغییر رنگ زودهنگام مقاوم می‌کند؛ بنابراین به سادگی درخشش و زیبایی خود را از دست نمی‌دهند. با این حال، باید در انتخاب رژیم غذایی خود دقت لازم را داشته باشید و میزان مصرف مواد رنگی را کاهش دهید.
  4. متریال به کار رفته در آن به گونه‌ای است که به ‌راحتی می‌تواند نور را بازتاب دهد و شفافیت خوبی داشته باشد. به همین دلیل، زیبایی آن مشابه با دندان‌های طبیعی است.
  5. نصب پرسلن ونیر روی دندان‌ها دوره نقاهتی ندارد و بلافاصله پس از آن، فرد می‌تواند از دندان‌های زیبای خود لذت ببرد.
  6. لمینت می‌تواند با پوشاندن مشکلات جزئی مثل فاصله دندانی کم و کج بودن آنها، نیاز به ارتودنسی را برطرف سازد. ارتودنسی وقت و هزینه بیشتری نسبت به لمینت نیاز دارد.

هزینه لمینت سرامیکی دندان چقدر است؟

 

پاسخ این سؤال تحت تأثیر موارد متعددی قرار می‌گیرد. از جمله این موارد می‌توان به تعداد دندان‌هایی که تحت درمان قرار می‌گیرند، نوع و برند لمینت، نوع روش نصب، هزینه لابراتوار و دستمزد دندانپزشک اشاره کرد.
با در نظر گرفتن تمام موارد بیان شده می‌توان قیمت هر واحد لمینت سرامیکی دندان را در حدود 4,000,000 تومان (چهار میلیون تومان) به بالا در نظر گرفت.
برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر به شما پیشنهاد می‌کنیم به کلینیک دندانپزشکی دکتر لبافی مراجعه کنید. طی یک جلسه مشاوره رایگان با دندانپزشک، از هزینه دقیق درمان خود مطلع خواهید شد. پس همین حالا با ما تماس بگیرید و اولین گام برای داشتن دندان‌هایی سفید و بی نقص را بردارید.

ماندگاری پرسلن ونیر چقدر است؟

 

با وجود اینکه موارد متعددی در ماندگاری این روش تأثیر دارند، اما اگر فرد مراقبت‌های صحیح از لمینت سرامیکی خود داشته باشد، می‌توان طول عمری در حدود 10 الی 20 سال از آن انتظار داشت. دوام پرسلن ونیر دندان با نگهداری درست بسیار بالا خواهد بود.

چه مواردی در طول عمر لمینت دندان تأثیر دارند؟

موارد زیر در این ماندگاری تأثیر دارند:

  1. وضعیت و شرایط دندان‌ها قبل از نصب لمینت
  2. رعایت بهداشت دهان و دندان
  3. رعایت توصیه‌های مراقبتی
  4. جنس لمینت دندان
  5. مهارت دندانپزشک در نصب

انواع لمینت سرامیکی دندان

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

در ادامه شما را با انواع لمینت سرامیکی دندان آشنا می‌کنیم:

  1. IPS Empress

     این نوع لمینت سرامیکی روی مدلی که دندانپزشک آن را قالب گرفته است که به آن cast نیز می‌گویند، پرس می‌شود و فرم دهی آن انجام می‌گیرد. IPS Empress از رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع لمینت سرامیکی محسوب می‌شود.
  2. لمینت فلدسپاتیک

     همان‌طور که از نام آن پیداست، این نوع لمینت از فلدسپات ساخته شده است و با استفاده از پودر گذاری روی cast در لابراتوار تکمیل می‌گردد.
  3. بیس آلومینا و زیرکونیا

     این نوع لمینت روی قالبی گچی با استفاده از اکسید زیرکونیوم تهیه می‌شود. قالب به دست آمده به لابراتوار ارسال می‌گردد و در کوره گذاشته شده تا لمینت اختصاصی ساخته شود.
    از مزایای آن می‌توان به مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات دما و ضربه اشاره داشت. اما شفافیت آن به نسبت دیگر انواع خود کمتر است.
  4. لمینت ای مکس

     این نوع پرسلن ونیر ساخته شده از لیتیوم دی سیلیکات است. برای استفاده از آن در ابتدا قالبی از دندان‌های فرد گرفته شده و در ادامه لیتیوم دی سیلیکات مذاب در لابراتوار درون قالب ریخته می‌شود. بعد از سرد شدن آن، لمینت به مطب دندانپزشکی ارسال شده تا روی دندان‌های فرد نصب شود.
    شفافیت، زیبایی و بازتاب نور این نوع لمینت به نسبت انواع قبلی بسیار بیشتر بوده، اما می‌توان مقاومت کمتری در برابر ضربه از آن انتظار داشت.
  5. لومینیرز

     از پرطرفدارترین انواع لمینت‌های سرامیکی می‌توان به لومینیرز اشاره کرد که شباهت بسیار زیادی به دندان‌های طبیعی دارد. این نوع لمینت به دلیل نازک بودن و در عین حال مقاومت بالایی که دارد، مورد استقبال دندانپزشکان نیز قرار گرفته است.
    داشتن ظرافت بالا سبب می شود که نیاز به تراش روی مینای دندان بسیار کاهش پیدا کند.
    لومینیرز منحصراً متعلق به یک شرکت آمریکایی است و به همین دلیل قالب گرفته شده از دندان‌ها باید به شرکت مورد نظر ارسال شود. در نتیجه هزینه بیشتری به نسبت دیگر انواع خود خواهد داشت.
  6. برلیانس

     این نوع لمینت آمریکایی هزینه آماده سازی زیادی دارد و معمولاً در مدت زمان طولانی و در حدود 20 روز نیز ساخته می‌شود. نازک بودن آن نیاز به تراش روی مینای دندان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این لمینت شباهت زیادی به دندان‌های طبیعی داشته و زیبایی و درخشندگی خوبی دارد.

اولین مطالب آزمایشی من

این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.