آشنایی با مفهوم سئو
پیش نیاز های یادگیری سئو واقعیت این است که دانش SEO همواره در حال تغییر است، بنابراین بروز بودن شما در این زمینه امری بسیار مهم است. همچنین توجه داشته باشید که حتی به دانستن قسمتهای کوچکی از سئو میتواند ترافیک وبسایت شما را بیشتر کند.
آشنایی کامل با موتورهای جستجوگر
موتورهای جستجو در زندگی ما نقش بسیار مهمی دارند. با استفاده از این موتورها، ما قادر هستیم بسیاری از سوالات و مسائل روزمره خود را جستجو کنیم. آنها بر اساس الگوریتمهای خود، اطلاعات را بررسی و سپس آنها را در رتبه بندی که تصمیم میگیرند به کاربران نمایش میدهند.
این موتورهای جستجو میلیاردها صفحه را بررسی میکنند و با توجه به پارامترهای خود، آنها را براساس اهمیت و کیفیت رتبهبندی میکنند. به همین دلیل، مفهومی به نام سئو (SEO) شکل گرفته است. سئو علمی است که مدیران وبسایتها نیاز دارند برای یادگیری آن تلاش کنند. این به آنها کمک میکند تا از رقبا پیشی بگیرند و سهم بیشتری از بازار را در اختیار خود قرار دهند.
آشنایی با اصطلاحات رایج در سئو
آشنایی با طراحی سایت
آشنایی با Html و Css
برای ایجاد یک وب سایت با ساختار مناسب و انجام تغییرات جهت بهبود عملکرد سایتتان، آشنایی با طراحی وب و اصول آن بسیار مفید است. این مورد شامل سئو تکنیکال است که به شما کمک میکند تا سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. برای آموزش این موضوعات، میتوانید از فیلمهای آموزشی طراحی وب و سئو تکنیکال استفاده کنید.
سئو تکنیکال شامل ساختار محتوا و کدهای برنامه نویسی است که در سایت شما استفاده شده است. این شامل تگهای HTML و CSS میشود که لینکها، عنوانها، متنها و سایر عناصر جز این دسته هستند. برای بهبود نمایش و بهینهسازی این عناصر برای موتورهای جستجو، نیاز است که با این موارد آشنا باشید.
آشنایی با محتوا نویسی اصولی
تولید محتوای اصولی و سئو شده
برای جذب رضایت کاربران در وبسایت و کسب و کار خود، بایستی محتوا را به گونهای تهیه کنیم که نیازهای کاربران را برطرف کند. متأسفانه امروزه این مسئله وجود دارد که بیشتر نویسنده ها به نوشتن مقالات کپی شده میپردازند و محتواهای ویدیویی، صوتی و گرافیکی کمتر استفاده می شود. به طور کلی، اگر بخواهیم بخش مهم سئو را معرفی کنیم، به جرأت میتوان گفت که محتوا سهم بیشتری را در این خصوص به خود اختصاص میدهد.
شناخت افزونه های مهم سئو
افزونههای سئو یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در سایتهای وردپرسی هستند. آنها میتوانند به شما یک راهنما و چک لیست ساده از فرایند سئو محتوا ارائه دهند و مشکلات را به شما یادآوری کنند. بهعنوان نمونه، افزونه رنک مث یک پکیج کامل از ویژگیهای مورد نیاز برای بهینهسازی وبسایت خود است. این افزونه پیشنهاداتی برای کلمات کلیدی، افزودن اسکیمای متنوع، نمایش لیست خطاهای سایت، ساخت نقشه سایت XML و اضافه کردن متا تگها و دیگر قابلیتها را برای شما فراهم میکند.
مهم ترین افزونه های سئو:
- رنک مث
- یواست سئو
از اینجا به بعد کمی کامل تر و با جزییات بیشتر پیش نیاز های سئو را مرور میکنیم.
سئو چیست؟
در اولین قدم از پیش نیاز های آموزش سئو به تعریف سئو می رسیم، Seo مخفف کلمه Search Engine Optimization، به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. در یک تعریف ساده، سئو به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که باعث افزایش رتبه سایت و در نتیجه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و لینک های یک تا سه می شود. در واقع هر چقدر که محتوای شما برای مخاطب کاربردی و تعامل پذیر باشد گوگل رتبه بالاتری به محتوای شما می دهد.
برای کسب بهترین نتیجه و جامع ترین آموزش، ار اینجا شروع کنید: سئو مقدماتی
آشنایی با کامپیوتر
آشنا بودن با مباحث پیشرفته کامپیوتر،سرعت شما را در یادگیری سریع تر سئو بیشتر می کند هرچند اگر به تمام مباحث کامپیوتر مسلط نباشید هم می توانید یادگیری سئو را آغاز کنید. تسلط به نرم افزار هایی مثل گوگل شیت،ورد و اکسل از پیش نیاز آموزش سئو است.
پیش نیازهای یادگیری سئو، موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. دانش سئو یک علم است که در حال حاضر به شدت مورد توجه قرار گرفته و تقاضای زیادی برای این حرفه و متخصصان این حوزه وجود دارد. به همین دلیل، بسیاری از افراد علاقهمند به یادگیری این حرفه هستند. برای یادگیری هر علمی، تسلط بر پیش نیازهای آن امری ضروری است، به همین ترتیب، برای افرادی که در این زمینه قدم برداشتند، فراگیری پیش نیاز آموزش سئو بسیار حائز اهمیت است.
آشنایی با اصطلاحات سئو
آشنایی با اصطلاحات سئو سرعت شما را در مسیر یادگیری، سریع تر می کند و باعث می شود که در این مسیر سردرگم نشوید و در حقیقت یکی از مهم ترین پیش نیاز آموزش سئو است. در ادامه مهم ترین اصطلاحات سئو را به تفکیک،با هم مرور میکنیم:
- نقشه سایت(site map)
- فایل(robots.txt)
- انکر تکست(Anchor text)
- لینک های نو فالو(No follow Links)
- لینک های فالو(follow Links)
- صفحات نتایج گوگل (SERP)
- رتبهبندی (Ranking)
- رتبه در صفحه گوگل (Google Page Rank)
- ترافیک سایت (Website Traffic)
- ترافیک طبیعی (Organic Traffic)
- پیشنهاد ویژه گوگل (Featured Snippet)
- ریدایرکت (Redirect)
- ریدایرکت دائمی (Redirect 301)
اصطلاحات سئو خارجی
- بک لینک کامنت (Blog Comment Backlink)
- وبسایتهای دایرکتوری (Directory Websites)
- شبکه وبلاگ خصوصی (PBN)
- لینک دهی مشترک (Co-Citation)
- اسپم اسکور (Spam Score)
- لینکهای پولی (Paid Link)
- پست مهمان (Guest Post)
- لینکهای فروم (Forum Links)
- رپورتاژ (Reportage)
- تبادل لینک (Link Exchange)
- لینک سازی (Link Building)
- بک لینک (Backlink)
- دامنه ارجاع دهنده (Referring Domain)
- اعتبار دامنه (Domain Authority)
- اعتبار صفحه (Page Authority)
اصطلاحات سئو داخلی
- سرعت صفحه (Page Speed)
- خصوصیت ALT تصاویر
- متا تگها (Meta Tags)
- بهینهسازی پیش از حد (Over Optimization)
- کلمات هم مفهوم (LSI)
- لینکهای داخلی (Internal Link)
- لینکسازی عمیق (Deep Linking)
- لینک مطلق (Absolute Link)
- لینکهای خروجی (OBL)
- لینک تصویر (Image Link)
- سئوی تصاویر (Image SEO)
- لینکهای پنهان (Hidden Link)
- طراحی واکنشگرا یا (Responsive Design)
- تصاویر وکتور (SVG)
- لینکهای پنهان (Hidden Links)
- صفحات AMP
- تعداد درخواستهای ارسالشده به سرور (Request or hit)
- کلمه کلیدی یا کلیدواژه (Keyword)
- محتوا (Content)
- محتوا پادشاه است (Content is King)
- محتوای یونیک
- محتوای همیشه سبز (Evergreen Content)
- چگالی کلیدواژه (Keyword Density)
- استفاده زیاد از کلیدواژه (Keyword Stuffing)
- کلیدواژههای طولانی (Long Tail Keyword)
- کلمه کلیدی برندشده (Branded Keyword)
با آگاهی از این اصطلاحات پرکاربرد، یادگیری شما سریع تر پیش می رود و می توانید در زمینه سئو حرفی برای گفتن داشته باشید.
- یکشنبه ۲۱ مرداد ۰۳ ۲۳:۰۹
- ۵ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر