مهم‌ترین بخش‌های سئو

• الگوریتم های گوگل.
• سئو داخلی (On-Page SEO).
• سئو تکنیکال (Techniacal SEO).
• سئو خارجی (Off-Page SEO).
• سرچ کنسول (Search Console).
• ساخت استراتژی (SEO Strategy).

چگونه سایت خود را سئو کنیم در رابطه با مفاهیم مهم در سئو که باید بدانید،‌ همچنین می‌توان به 3 اصل مهم دیگر نیز اشاره کرد. توضیحات تکمیلی هرکدام در دوره آموزش سئو و ادامه این مقاله مشاهده کنید.

  • کیورد ریسرچ.
  • لینکسازی.
  • بازاریابی محتوایی.

مهم ترین الگوریتم های گوگل

 

هنگامی که در گوگل به دنبال موضوعی هستید، مرتبط‌ترین مقالات با توجه به سرچ شما در نتایج گوگل نماش داده می‌شوند. برای نمایش بهترین و نزدیک‌ترین نتایج، گوگل دست به کار شده و الگوریتم‌های مختلفی را روی کارآورده است.

الگوریتم‌ها، چهارچوب‌هایی هستند که طرز کار موتور جستجو و برخورد با محتوای سایت شما را کنترل کرده و در رتبه بندی، جریمه کردن یا پروموت شدن ‌سایت‌تان موثر خواهند بود.

این الگوریتم ‌ها به طور پیوسته در حال آپدیت شدن هستند و تغییرات مختلفی در آن‌ ها اتفاق می‌افتند تا کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند به موضوع دلخواهش برسد. الگوریتم‌ها جایگاه و رتبه سایت شما را در نتایج گوگل مشخص می‌کنند.

با یادگیری آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) قادر خواهید بود در چهارچوب این الگوریتم‌ها سئو سایت خود را پیش ببرید. همچنین با استفاده از تکنیک‌های مختلف، نظر الگوریتم‌های گوگل را به خود جلب کنید و به رتبه و جایگاه خوبی در صفحه سرپ برسید.

الگوریتم پاندا (Panda)

 

اگر محتوا‌ های سایت نظیر عکس، مقالات، ویدیو ‌ها و… از سایر سایت ‌ها کپی شده باشد، الگوریتم پاندا این اطلاعات را به موتور ‌های جستوجو گوگل اطلاع می ‌دهد. گوگل نیز برای آن که از رتبه گرفتن سایت‌ هایی که همواره مطالب خود را از جاهای دیگر کپی می‌کنند، جلوگیری کند، آن‌‌ها را هیچگاه در نتایج اولیه خود نشان نمی ‌دهد.

الگوریتم پاندا از سال 2011 برای جلوگیری از کپی برداری روی کار آمده و از آن زمان بازار کار تولید انواع محتوا و بازاریابی محتوا بسیار داغ شده است. از این رو برای آن که به جایگاه مطلوبی در نتایج گوگل برسید به هیچ عنوان متن، عکس و هیچ چیز دیگری را از سایت های دیگر کپی نکنید.

منظور از بازاریابی محتوا،‌ توسعه و توزیع محتوا در بخش‌های مختلف اعم از بلاگ،‌ پست‌های رسانه اجتماعی،‌ صفحات محصول و غیره است. این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که موضوعات در سایت شما پیوستگی و ارتباط داشته و در نهایت منجر به ایجاد روابط قوی‌تر با مشتریان و کاربران شما شود.

الگوریتم پنگوئن (Penguin)

 

الگوریتم پنگوئن از دیگر الگوریتم‌های مهم گوگل است که از ماه آوریل 2012 به عنوان یکی از دستورالعمل‌های گوگل معرفی شد. این الگوریتم تمام تمرکز خود را بر روی لینک‌های سایت و بک لینک‌های آن قرار داده است تا به شناسایی لینک‌های اسپم و جلوگیری از فریب گوگل کمک کند.

اگر با بک لینک آشنایی ندارید در ادامه آن را به طور کامل شرح می‌دهیم. گوگل اهمیت بسیار زیادی برای بک لینک‌های قدرتمند قائل است و اگر از بک لینک‌های خوب استفاده کنید، احتمال افزایش رتبه شما در نتایج گوگل بالاتر خواهد بود.

در کنار بک لینک‌های خوب، استفاده از آنها به شیوه اسپم یا در سایت‌های نامناسب می‌تواند تاثیر منفی در رتبه و جایگاه سایت داشته باشد که در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته به عوارض آن خواهیم پرداخت.

الگوریتم برت (Bert)

 

هنگامی که می‌خواهید موضوعی را در گوگل سرچ کنید از لحن زبان رسمی استفاده می‌کنید یا محاوره؟ اکثر ما ایرانیان در زندگی روزمره مکالمات‌مان را به صورت محاوره بیان می‌کنیم و از این رو گوگل نیز الگوریتم برت را به وجود آورده تا بتواند راحت‌تر با انسان ها ارتباط برقرار کند.

این الگوریتم سبب می‌شود تا گوگل لحن مکالمه انسان را راحت‌‌تر درک کند و دقت بیشتری در تحلیل کوئری‌ها و جستجوی کاربران داشته باشد. به همین دلیل گوگل با استفاده از الگوریتم برت نتایج دقیقی را به شما نمایش می‌دهد. توجه به این الگوریتم یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در آموزش سئو 0 تا صد با آن آشنا شوید.

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird)

قبل از روی کار آمدن الگوریتم مرغ مگس خوار معمولا سایت‌‌هایی در نتایج گوگل رتبه خوبی می‌گرفتند که از کلمات کلیدی با تکرار بیشتری استفاده می‌کردند.

این موضوع کیفیت مقالات منتشر شده روی سایت‌ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌داد و کاربر به سختی می‌توانست مقاله باکیفیتی را پیدا کند و همچنین سایت‌هایی که به کیفیت محتواهای خود اهمیت می‌دادند، هیچ گاه نتایج خوبی را در گوگل به دست نمی‌آوردند.

مرغ مگس خوار روی کار آمد تا شرایط را کاملا بر عکس کند. حال سایت‌هایی که از تعداد کلمات کلیدی به طور بیش از حد استفاده می‌کنند، از طرف گوگل جریمه می‌شوند و رتبه آن‌ها کاهش می‌یابد. در مقابل سایت‌هایی که از کیفیت مقالات خوبی برخوردارند و به اندازه کلمه کلیدی اصلی را به کار برده‌اند، به جایگاه مناسبی در سرچ گوگل می‌رسند.

با روی کار آمدن چنین الگوریتم‌هایی، تولید محتوا و سئو اهمیت و دقت بیشتری را می‌طلبد. در ادامه آموزش سئو مقدتاتی تا پیشرفته توضیحاتی را برای انتشار یک محتوا باکیفیت و سئو شده بر اساس الگوریتم‌های گوگل بیان می‌کنیم.

الگوریتم کبوتر (Pigeon)

الگوریتم کبوتر الگوریتمی است که عبارت جستجو شده‌ی کاربران را در صورت آنکه اشاره به یک مکان یا کسب و کار خاص دارد، در همان منطقه نمایش دهد. مثلا زمانی که کاربر عبارت “رستوران انقلاب تهران” را جستجو می‌کند،گوگل به کمک این الگوریتم، کسب‌وکارهای رستوران در منطقه انقلاب تهران را نمایش می‌دهد.

الگوریتم گوره خر (zebra)

این الگوریتم ساختار کلیه‌ی سایت‌هایی که در زمینه‌ی تجارت الکترونیک فعالیت دارند را مورد بررسی قرار می‌دهد و آن‌هایی که کیفیت پایینی داشته و سایت بی‌ارزشی محسوب می‌‌شوند را از نتایج گوگل حذف می‌کند. در واقع فروشگاه‌های تقلبی با این الگوریتم شناسایی و حذف می‌شوند.

دلیل این موضوع جلوگیری از سو استفاده و کلاه برداری سایت‌های اینترنتی بوده است. از این رو اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، لازم است به آن توجه کنید تا هیچگاه به دام این الگوریتم بی‌رحم نیوفتید. شما می‌توانید با جلوگیری از قراردادن محتوای اسپم، طراحی مناسب سایت، درج اینمادها و شماره‌های تماس تا حد زیادی سایت خود را قابل اعتماد کنید.

توجه به تجربه کاربری و رابط کاربری از دیگر موارد مهم از دید الگوریتم گوره خر است. به طور کلی بهترین کاری که باید برای مقابله با این الگوریتم انجام دهید، راضی نگه داشتن مشتری است، هر چه مشتریان راضی ‌تر باشند، الگوریتم گوره خر نیز از شما راضی‌تر است!

الگوریتم Mobaile First Index

در سال‌های نه چندان دور همه‌ی ما برای تماشای سایت‌ها به سراغ لپ تاپ و کامپیوتر‌های خود می‌رفتیم و احتمال آن که سایتی را با گوشی باز کنیم بسیار کم بود؛ اما رفته رفته با افزایش تکنولوژی و روی کار آمدن گوشی‌هایی که امکاناتش حتی از یک لپ تاپ‌ هم بیشتر بود، استفاده از گوشی همراه روز به روز افزایش یافت.

اما در این هنگام سایت‌ها با مشکلی روبه‌رو شدند و آن هم نمایش بد آن‌ها در گوشی‌های همراه بود. گوگل برای حل این مشکل الگوریتم Mobaile First Index را معرفی کرد؛ تا سایت‌ها مجبور شوند که سایت‌های خود را برای کاربران موبایلی نیز طراحی کنند تا افراد در هنگام بازدید از آن‌ها مشکلی نداشته باشند.

به طور کلی ریسپانسیو بودن سایت‌ها یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید تمام سئوکار ها با آن آشنا باشند و طراحان سایت این پلتفرم‌ها را با این ویژگی راه اندازی نمایند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.