کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keywords چیست؟

کلمات کلیدی طولانی چیست؟

پیش از هر چیزی، باید بدانیم کلمات کلیدی طولانی یاLong Tail Keywords  چیست و با ماهیتش آشنا شویم. کلمات کلیدی طولانی چیست ، همان‌طور که از نامش پیداست، بلند و طولانی است. کلمه کلیدی طولانی بیش از سه واژه دارد.

اما کلمات کلیدی طولانی چه تفاوتی با کلمات کلیدی کوتاه دارند؟ در واقع، کلمات کلیدی کوتاه به موتور جستجو می‌گویند کاربر به دنبال چیست، اما کلمات کلیدی طولانی، علاوه‌بر آن، دلیل جستجو را نیز شفاف‌سازی می‌کنند.

به عنوان مثال، «کلمات کلیدی طولانی» یک کلمه کلیدی است، اما «کلمات کلیدی طولانی چیست» یک کلمه کلیدی طولانی یا لانگ تیل است.

کلمات کلیدی کوتاه، مانند «سئو» و «کلمات کلیدی»، توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند و معمولاً، حجم جستجوی‌شان نیز بسیار بالا است. حجم بالای جستجو به معنای شدت رقابت است. حجم جستجوی کلمات کلیدی طولانی کمتر است، بنابراین، رتبه گرفتن در آن‌ها آسان‌تر است.

کلمات کلیدی طولانی، به مرور زمان، ترافیک بیشتری را به وب‌سایت شما می‌بخشد و مخاطبان جدیدی را نیز جذب وب‌سایت‌تان می‌کند. این کلمات می‌توانند مشتری بالقوه را تبدیل به مشتری بالفعل کنند.

چرا باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کرد؟

اما چرا باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کرد؟ افزایش ترافیک و افزایش نرخ تبدیل سایت از دلایل اصلی استفاده از کلمات کلیدی طولانی‌اند. کلمات کلیدی طولانی می‌تواند در هر دو حوزه، به کسب‌وکارتان کمک کنند.

Google Ads از بهترین راه‌‌های به نمایش گذاشتن هر برندی است. در Google Ads، باید در ازای هر کلیک، پولی را بپردازید. اما اگر بتوانید، به‌مرور زمان، ترافیکی ارگانیک را جایگزین ترافیک پولی کنید، علاوه بر آن‌که در هزینه‌‌های‌تان صرفه‌جویی کرده‌اید، می‌توانید شاهد نتایج بهترین نیز باشید.

جالب است بدانید که طبق گزارش تأثیر اقتصادی گوگل (Google’s Economic Impact Report) جستجوی ارگانیک پنج برابر ارزشمندتر از جستجوی Google Ads است.

بیش از 70 درصد از جستجوهای گوگل به کلمات کلیدی متشکل از بیش از چهار کلمه اختصاص دارد. در واقع، این کلمات کلیک‌های بیشتری را دریافت خواهند. از آن‌جا که این جستجوها دقیق‎‌تر هستند و هدف‌شان کاملاً مشخص است، معمولاً، کسانی روی آن‌ها کلیک می‌کنند خریدار هستند و از جستجوی‌شان هدفی دارند.

اجازه دهید این ادعا را با مثالی روشن کنیم. فرض کنید دو کاربر این دو کلمه کلیدی را جستجو کرده‌اند:

  • «املاک و مستغلات»
  • «فروش املاک و مستغلات در تهران»

به نظرتان، کدام کاربر قصد خرید دارد؟ کدام کاربر آمادۀ خریدن ملک است؟

کلمات کلیدی طولانی نشان می‌دهد کاربر آمادۀ خرید خدمات یا کالا است.

حتماً، تا به این‌جا، به اهمیت کلمات کلیدی طولانی و لزوم استفاده از آن‌‌ها پی برده‌اید.

چرا کلمات کلیدی طولانی برای سئو اهمیت دارند؟

اما چرا کلمات کلیدی طولانی برای سئو اهمیت دارند؟ کلمات کلیدی طولانی به دو دلیل اهمیت دارند:

  • رقابت در کلمات کلیدی طولانی شدید نیست

وقتی سخن از بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) به میان می‌آید، رقابت در کلمات کلیدی طولانی بسیار کمتر است. به همین دلیل، رتبه گرفتن در این واژگان آسان است.

به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی «link building» را در گوگل جستجو کنید، با بیش از 6 میلیارد نتیجه روبه‌رو خواهید شد.

بنابراین، اگر بخواهید در این کلمه کلیدی رتبه بگیرید، باید شش میلیارد سایت را پشت سر بگذارید.

حالا به یکی از کلمات کلیدی طولانی از این خانواده نگاه کنید: «best SEO link building software».

در مورد این کلمه کلیدی، با نتایج کمتری روبه‌رو خواهید شد.

بدین ترتیب، رتبه گرفتن در کلمات کلیدی دنباله دار یا طولانی آسان‌تر است.

  • کلمات کلیدی طولانی نرخ تبدیل بالایی دارند.

اما دلیل دیگر اهمیت کلمات کلیدی طولانی! کلمات کلیدی طولانی را فقط بلند بودن‌شان متمایز نمی‌کند. احتمال خریدار بودن کسانی که این عبارت‌ها را جستجو می‌کنند بیشتر است.

به عنوان مثال، کسی که کلمه کلیدی «رژیم کتوژنیک» را جستجو می‌کند، احتمالاً، قصد دارد اطلاعاتی را در این باره کسب کند. در واقع، این کاربر لزوماً قصد خرید محصولی را ندارد.

اما کاربری که کلمه کلیدی طولانی‌ای را مانند «مکمل‌های رژیم کتوژنیک» جستجو می‌کند، احتمالاً، به دنبال خریدن محصول خاصی است. در نتیجه، احتمال خریدار بودن چنین کاربری بیشتر است.

چگونه کلمات کلیدی طولانی را در محتوا بگنجانیم؟

و اما می‌رسیم به نحوه استفاده از کلمات کلیدی طولانی در محتوا! همان‌طور که تا به این‌جا مشاهده کردید، استفاده از کلمات کلیدی طولانی برای هر کسب‌وکاری ضروری است. هر چقدر هم که وب‌سایت‌تان قدرتمند باشد، نمی‌توانید اهمیت کلمات کلیدی را نادیده بگیرید.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی به معنای انباشتن آن‌ها در متن نیست. در واقع، در سئوی مدرن، ایجاد تجربه کاربری خوب اهمیت پیدا می‌کند. اما چگونه می‌توان چنین تجربه‌ای را ایجاد کرد؟ باید کلمات کلیدی طولانی را در محتوایی مرتبط و باکیفیت بگنجانید.

  1. اهداف‌تان را از بازاریابی محتوا مشخص کنید

از خودتان بپرسید: «هدف از تولید محتوا چیست؟»

اگر در پاسخ به این سوال با خودتان صادق باشید، می‌توانید محتوای مفید و کاربردوستی را خلق کنید و در کلمات کلیدی مختلف، رتبۀ بالاتری را کسب کنید.

اما تولید محتوا چه اهدافی می‌تواند داشته باشد؟

به عنوان مثال، می‌توانید اهداف تولید محتوا را از میان موارد زیر انتخاب کنید:

  • ایجاد اطمینان در مشتریان
  • جذب مشتریان بالقوه به سیستم بازاریابی‌
  • مشخص کردن مزایای خدمات یا محصولات
  • غلبه بر موانع
  • رتبه گرفتن در موتور جستجو

بازاریابی محتوا می‌تواند شما را به تک تک این اهداف برساند. البته، باید حسابی تلاش کنید، عجول نباشید و صبوری پیشه کنید.

اگر روش استفاده از کلمات کلیدی را بشناسید، می‌توانید محتوایی ارزشمند و همیشه‌سبز را بر مبنای آن‌ها تولید کنید.

گذشته از این‌ها، کلمات کلیدی طولانی نقش مهمی در الگوریتم های گوگل دارند، بنابراین اگر آن‌ها را در راستای اهداف‌تان به کار بگیرید، از مزایای‌شان بهره‌مند خواهید شد.

به‌طور کلی، وقتی مشتریان بالقوه کلمات کلیدی طولانی موردنظرشان را در محتوای شما بیابند، احتمال این‌که در صفحه‌تان بمانند و تبدیل به مشتری بالفعل شود افزایش خواهد یافت.

کلمات کلیدی طولانی می‌توانند اهداف مختلف‌تان را مخقق کنند، از این‌رو، بهتر است پیش از استفاده از آن‌ها، اهداف‌تان را به‌خوبی بشناسید.

  1. پرسونای مشتری را خلق کنید تا بتوانید اهداف کاربران را بشناسید

اگر می‌خواهید همگام با نیازهای کاربر پیش بروید، باید کسانی را که خدمات یا کالای‌تان را جستجو می‌کنند بشناسید. به عبارت ساده، باید پرسونای مشتریان را بشناسید.

اگر شناخت کاملی از پرسونای مشتری نداشته باشید، فقط می‌توانید یک سری حدس‌های بی پایه و اساس بزنید. اما باید بدانید مشتریان چگونه اطلاعات را جستجو می‌کنند، چرا این اطلاعات را جستجو می‌کنند و شما چگونه می‌توانید به این جستجوها پاسخ دهید.

طراحی پرسونای مشتری از ساده‌ترین راه‌ها برای ارائۀ پاسخی موثر به مشتری است.

خودتان را جای خریدار بگذارید. از خودتان بپرسید:

  • چه سوالاتی ممکن است برای مشتریان پیش بیاید؟
  • مشتریان به دنبال چه اطلاعاتی هستند؟
  • از چه طریقی به دنبال این اطلاعات می‌گردند؟

با استفاده از کلمات کلیدی طولانی، می‌توانید:

  • به نحوۀ جستجوی کلمات کلیدی از سوی کاربران پی ببرید.
  • از این اطلاعات برای پی بردن به اهداف کاربران و راه‌‌های برآورده کردن نیازهای‌شان استفاده کنید.
  1. کلمات کلیدی طولانی مورد نظرتان را، با دقت، انتخاب کنید.

کلمات کلیدی طولانی را با دقت انتخاب کنید!

حجم جستجوی کلمات کلیدی طولانی، در مقایسه با حجم جستجوی کلمات کلیدی کوتاه، کمتر است، اما معمولاً، نرخ تبدیل‌شان (conversion rate) بسیار بالاتر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.