کلمه کلیدی لانگ تیل برای بهینهسازی موتورهای جست و جو فواید خاص خود را دارند که در این نوشته به آنها میپردازیم.
کلمه کلیدی طولانی چیست محبوبیت تنها همه چیز نیست. این موضوع برای کلمات کلیدی هم صادق است. وقتی سایت خود را راهاندازی میکنید، احتمالا میخواهید در کلماتی که بالاترین جستجو را دارند، حضور پیدا کنید. منطقی است که جستجو بالاتر باعث جذب بازدیدکننده بالاتر و در نتیجه خرید بالاتر شود. اما در نتایج جستجو دیده شدن همواره به موفقیت در سئو منجر نمیشود! حتما میگویید چگونه این امکان وجود دارد؟!
برای پاسخ به سوال قبلی بهتر است این سوال را مطرح کنیم که آیا تاکنون به این فکر کردهاید که با استفاده از یک کلمه کلیدی خاص چه نوع ترافیکی را جذب میکنید؟اگر عبارت کلیدی که زیاد جستجو میشود با محتوایتان همخوان نباشد، باعث میشود جستجوگران به صفحه نتایج برگشته و گزینه دیگر را انتخاب کنند. این اتفاق به رتبه سئو شما ضربه شدید وارد میکند.
لازم به ذکر است، رقابت برای کلمات کلیدی پرجستجو بسیار شدید است. این یعنی صفحه نتایج گوگل عمدتا با مطالب سایتهای مشهور درباره آن عبارت پُر میشود و برای سایتهای تازه وارد فضای کمی برای حضور وجود ندارد. به همین دلیل توصیه میکنیم در مرحله اول استراتژی سئو خود “کلمات کلیدی طولانی ” را هم در نظر بگیرید تا نتایج بهتر را تجربه کنید.چراکه رقابا بسیار کمتر هستند و شانس بالاتر دارید تا در صفحات اول نتایج قرار بگیرید.
با استفاده از عبارات و اصطلاحات کلیدی خاص و طولانی مرتبط با محتوایتان، میتوانید ترافیک بالاتری را به صفحات خود جلب کنید. چون عبارت کلیدی شما ارتباط دقیقتر و بیشتری با خود محتوای شما دارد. بنابراین، کاربری که آن را سرچ میکند، رضایت بالاتری از آن خواهد داشت و در نهایت این امر به افزایش نرخ تبدیل سایت شما منجر میشود.
حالا بگذارید ببینیم که کلمات کلیدی طولانی چه هستند و چگونه باید آنها را پیدا کرد و اصلا چرا این عبارات میتوانند به صورت هدفمند به افزایش بازدید وب سایت شما کمک کنند؟!
کلمات کلیدی لانگ تیل چیست؟
کلمات کلیدی طولانی در واقع کلمات کلیدی هستند که بیشتر از دو یا سه کلمه تشکیل شدهاند و موضوع اصلی محتوا را دقیقتر توصیف میکنند.عبارات کلیدی تک کلمهای رقابت زیادی دارند و وقتی بر تعداد کلمات آنها اضافه میشود، این عبارات تفصیلیتر شده و در عین حال رقبای کمتری دارند.
کلمات کلیدی طولانی حدود 70٪ از کل جستجوهای وب را شامل میشوند. این بدان معناست که شما میتوانید کلمات کلیدی طولانی مناسب برای محتوای خود پیدا کنید.
حتی اگر رتبه سئو شما خوب نباشد و شانس زود ظاهر شدن در نتایج گوگل را نداشته باشید، از آنجا که بر روی عبارت کلیدی خاصتری تمرکز کردهاید که رقبای کمتری دارد، احتمالا بازدیدکنندگان سایت شما ارزشمندتر هستند، چراکه احتمالا همان افراد کسانی هستند که عبارت خاص را سرچ کردهاند و به بازار هدف شما تعلق دارند.
میتوان گفت اگر کمیت بالا نبود، در عوضش کیفیت بالا باعث میشود تا در سئو نتیجه خوب به دست بیاورید.
به عنوان مثال، فرض کنید عبارت کلیدی یک کلمهای “قرمه سبزی” را جستجو میکنید. احتمالاً قصد دارید اطلاعات جامعتر درباره نحوه پخت قرمه سبزی داشته باشید و یا قصد سفارش قرمه سبزی از یک رستورانی را داشته باشید.
اما وقتی یک فرد گرسنه، زمانی که در شب هوس قرمه سبزی خوشمزه کرده و می خواهند که سفارش آن به سرعت به دستشان برسد، با جستجوی کلیده کلیدی طولانی “سفارش قرمه سبزی خانگی تحویل سریع در منطقه یوسف آباد تهران” دقیقأ می دانند که چه چیزی می خواهند و اگر شما بر روی این عبارات کار کرده باشید، حتی اگر رتبة سئو خیلی خوبی هم در کلمه قرمه سبزی نداشته باشید این شخص مشتری شما خواهد بود.
دلایلی که باید روی کلمات کلیدی لانگ تیل کار کنید
- رقابت کم
- ساده تر بودن
- نرخ کلیک بالا
- جستجو های شخصی سازی شده
- پاسخ به سوالات جستجوی صوتی
- کلمات کلیدی بیشتر در عبارت های طولانی
رقابت کم
در دنیای رقابتی بازاریابی دیجیتال باید هوشمندانه عمل کنید. باید راههایی پیدا کنید که رقبا را شکست دهید! البته که نباید تقلب کنید! لانگ تیل کیورد میتواند به شما در زمینه یک رقابت سالم کمک بسیاری کند! همانطوری که در نمودار کلمات کلیدی مشاهده میکنیم، رقابت در بخش کلمات کلیدی طولانی کمتر از دیگر بخش هاست. شما اگر کلمات کلیدی دمدراز را به درستی انتخاب کنید میتوانید خود را در میدان رقابت درست قرار بدهید و به چشم مخاطب بیایید! با استفاده از لانگ تیل کیورد میتوانید از رقابتهای غیرضروری دور شوید و مخاطبان خود را به درستی به سمت محصول یا خدمات خود هدایت کنید.
ساده تر بودن
بیایید دو کلمه کلیدی را مقایسه کنیم. عبارت «آموزش فتوشاپ» را در نظر بگیرید. این یک سوآل نسبتا ساده است اما محتوای صفحه با رتبه برتر آن، ۳۴۰۰ کلمه طول دارد. در مقابل آن، صفحه رتبه برتر برای عبارتی مانند «آموزش رایگان ادیت کردن تصویر منظره با فتوشاپ» تنها ۱۰۰۰ کلمه محتوا دارد. نکته در اینجاست که هر چه نحوه جستجو عمومیتر باشد، شما باید جزئیات بیشتری را در هنگام پاسخ به آن نوشته باشید. اما اگر جستجو خاصتر باشد، اغلب میتوانید با ارائه یک پاسخ کوتاه جستجوگران را راضی کنید. از سو دیگر ایجاد محتوا برای لانگ تیل کیورد معمولا به کار کمتری نیاز دارد.
نرخ کلیک بالا
برای اینکه افراد به سایت شما بیایند، ابتدا باید آن را در نتایج جستجو ببینند و کلیک کنند. CTR یا همان نرخ کلیک کردن، یک سیگنال قوی دیگر به گوگل است که نشان میدهد سایت شما با درخواست جستجوگر مطابقت دارد یا نه.
به لطف الگوریتم Rank Brain، سازوکاری که به گوگل امکان میدهد رفتار جستجوگر را بهتر درک کند، نحوه تعامل افراد با نتیجه جستجویی که شما باشید، مستقیماً بر روی رتبه سئو سایتتان تأثیر میگذارد.
اگر یک جستجو کننده روی یک نتیجه کلیک کند، و بعد از چند ثانیه به صفحه نتایج بازگردد، به معنای واقعی کلمه میتواند نتایج بسیار بدی برای سئو شما به بار بیاورد. اما زمانی که عکس این اتفاق بیافتد موفقیتهای چشمگیری در انتظارتان خواهد بود. اگر مردم، با دیدن متا دیکریپشن (عنوان سئو و توضیحات متا) آن صفحه از سایتتان که در نتایج بالا آمده است بفهمند که شما در حال پرداختن به موضوع بسیار خاصی هستید، احتمال بیشتری وجود دارد که بر روی آن کلیک کنند.
استفاده از کلمات کلیدی دقیق در محتوا و فراداده میتواند به شما این امکان را دهد تا هدف دقیقتری را تارگت خود قرار دهید و جستجوگران بیشتری را وادار سازید تا بر روی نتیجهای که حرفهای تولید کردهاید، کلیک کنند.
جستجو های شخصی سازی شده
در عصر ارتباطات موتورهای جستجو و نحوه عملکرد آنها آشنایی کامل دارند و از تجارب آنلاین برای تصمیمگیریهای خود استفاده میکنند.
روند رو به رشد جدید تکنولوژی باعث شده است که افراد با موتورهای جستجو مانند مشاوران شخصیشان رفتار میکنند و پاسخهایی را جستجو میکنند که متناسب با نیازهای آنها باشد. از همین روست که دیگر افراد به صورت ناشناس به جستجوی اطلاعات نمیپردازند و کلماتی مانند “من” در جستجوها، بیش از 60 درصد رشد داشته است.
“چه نوع گل برای خانه من مناسب است” یا “چه چیزی باید برای قبل از تمرین بخورم” بیش از هر زمان دیگری سرچ میشود. همراه با شخصی سازی بیشتر، در همین راستا طول کلمات کلیدی نیز افزایش چشمگیر یافته است.
در حال حاضر کاربران بدون اینکه تلاش زیادی برای دریافت اطلاعات کنند، میخواهند هر چه سریعتر به پاسخ خود برسند. بنابراین، با طولانی کردن سوال خود، میخواهند در کمترین زمان به پاسخ مناسبتر و بهتر دست پیدا کنند.
پاسخ به سوالات جستجوی صوتی
جستجوی صوتی باعث شده است که نحوه سرچ افراد در وب تغییر کند. برای دریافت پاسخ از نتایج جستجو، دیگر نیازی به نوشتن کلمات نیست.
جستجوی صوتی به شما امکان میدهد تا یک سوال را با صدای بلند بپرسید و در حالی که رانندگی میکنید، آشپزی میکنید و یا تنبلیتان میآید و نمیتوانید تلفن خود را بردارید و پاسخ را کامل بخوانید، آن را با صدای بلند برای شما میخواند. چون معمولا سرعت صحبت کردن ما از سرعت تایپ کردن بالاتر است، جستجوی صوتی اغلب طولانیتر و دقیقتر است.
پس استفاده از کلمات کلیدی طولانی در استراتژی سئو به شما کمک میکند تا با پرسشهای صوتی مرسوم هم راحتتر کنار بیایید.
کلمات کلیدی بیشتر در عبارت های طولانی
هر کلمه کلیدی طولانی ممکن است ترافیک وبسایت شما را افزایش ندهد اما با استفاده از تعداد بیشتری از کلمات کلیدی طولانی، میتوانید ترافیک جستجوی خود را بالا ببرید. و از آنجایی که معمولا در هر موردی کلمات کلیدی طولانی زیادی وجود دارند، میتوانید از بسیاری از آنها استفاده کنید.کلمات کلیدی طولانی دارای ویژگی جالب دیگری هستند که آن این است که کلمات بیشتری در یک عبارت جستجو شامل میشوند و سرچهای بیشتری را پوشش میدهند.
گوگل میتواند ارتباط موضوعی را به خوبی درک کند. بنابراین با ساخت کلمات کلیدی طولانی به طور خودکار سرچهای متنوعتری را هدف قرار میدهید.
روش یافتن کلمات کلیدی طولانی
- جستجو های گوگل
- سرچ کنسول
- سوالات کاربران
- اوبرساجست
- Ahrefs’ Keywords Explorer
- کلمه کلیدی لانگ تیل رقبا
- Reddit، Quora و انجمنها
جستجو های گوگل
گوگل میتواند به هر سوالی که دارید پاسخ دهد. این یک حقیقت است. حتی اگر بخواهید بدانید چطور کلمات کلیدی طولانی پیدا کنید، گوگل راهنمای شماست.
بیایید با هم راز یافتن عبارت کلیدی طولانی را فاش کنیم. اگر یک کلمه کلیدی دو یا سه تایی در گوگل جستجو کنید و به انتهای صفحه نتایج بروید، میبینید که قسمتی با عنوان “جستجوهای مربوط به” وجود دارد. در این قسمت، گوگل با نشان دادن سوالات و عبارات مرتبط، شما را یاری میکند! همچنین، وقتی شروع به تایپ کردن یک کلمه میکنید، گوگل به صورت خودکار چندین پیشنهاد طولانی بر اساس جستجوهای دیگران در زمینهی مورد نظر شما میدهد. پس، منبع غنی از کلمات کلیدی طولانی در دسترس شماست.
سرچ کنسول
Google Search Console یک ابزار رایگان گوگل است که به صورت یک مرکز کنترل برای دارندگان وب سایتها عمل میکند. شما با استفاده از این ابزار میتوانید به ویژگیهای متنوعی دست یابید و با آنها وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. ما به دنبال قسمت «جستجو در ترافیک» هستیم. به بخش «جستجوی تجزیه و تحلیل» بروید و در آنجا مشاهده کنید که کاربرانتان با چه کلمات کلیدی، به سمت کلیک کردن راهنمایی میشوند.
سوالات کاربران
کشف کلمات کلیدی طولانی در واقع یک روش مفید برای فهمیدن این است که مردم دربارهی یک موضوع خاص چه پرسشهایی دارند. گوگل سرچ کنسول ابزاری است که شما را با سوالات و عبارات مرتبط با موضوع انتخابیتان آشنا میکند. این لیست میتواند شما را در یافتن کلمات کلیدی طولانی که مردم واقعاً به دنبال آنها هستند، تحریک کند.
اوبرساجست
Ubersuggest یک ابزار جذاب کلمات کلیدی است که دادههای Google Keyword Planner و همچنین “جستجوهای مرتبط با” گوگل را گردآوری میکند.
Ahrefs’ Keywords Explorer
در مقابل روش قبلی، این روش نیازی به کار دستی زمانبر ندارد! کافیست هر کلمهای را که موضوع مورد نظرتان را تعیین میکند در بخش Keyword Explorer جستجو کنید و از فیلتر حجم جستجو برای دیدن هزاران کلمه کلیدی طولانی استفاده کنید. اگر وبسایت تازهکاری دارید که قدرت دامنه (اتوریتی) کمی دارد به شما پیشنهاد میکنیم که حتما از فیلتر KD برای پیدا کردن کلماتی با رقابت پایینتر استفاده کنید. همچنین به شما پیشنهاد میکنیم حتما از گزینه «سوالات» استفاده کنید. این گزینه برخی از سوالاتی را که ممکن است جستجو شوند به شما نشان خواهد داد.
کلمه کلیدی لانگ تیل رقبا
یکی دیگر از منابع برتر برای شما مشاهده لانگ تیل کیورد رقباست. ابزار Ahrefs به شما کمک میکند تا ببینید که رقبایتان برای چه کلمات کلیدی دمدرازی رتبهبندی دارند! شما با مطالعه کلمات کلیدی طولانی چند سایت از رقبای خود میتوانید ایدههای زیادی برای ساخت لانگ تیل کیورد به دست آورید!
Reddit، Quora و انجمنها
معمولا زمانی که گوگل پاسخ مناسبی برای سوالات مردم ندارد آنها به سمت مکانهایی مانند Quora و Reddit برای یافتن پاسخ میروند. با خواندن تاپیکهای این انجمنها میتوانید ایدههایی برای لانگ تیل کیورد دست یابید. مشکل این کار در آنست که فرآیند خواندن و استخراج کلمات کلیدی دمدراز از تاپیکها ممکن است زمانبر باشد و شما باید برای افزایش سرعت در آن، همچنان از ابزارهای مرورگری که در قسمت قبلی به آن اشاره کردیم استفاده کنید.
چگونه از کلمات کلیدی لانگ تیل استفاده کنیم؟
در مرحله اول، با استفاده از ابزارهای معرفی شده، به دنبال یافتن واژههای کلیدی طولانی میگردید. سپس در مرحله بعدی، به دستهای از واژههای کلیدی میروید که با محتوای وبسایت، کالاها یا خدمات شما همخوانی دارند. پس از آن، به نوع محتوایی که میتواند برای واژههای کلیدی قبلی مناسب باشد، فکر میکنید.
در ادامه، به تعدادی از نکات مفید دیگر درباره نحوه استفاده از واژههای کلیدی طولانی توضیح میدهیم:
1. ایجاد تنوع در عناوین و تیترها: هر بخش از محتوایی که ایجاد میکنید شامل عنوان و تیترهای مختلفی است. به عنوان مثال، مخاطبان با تنوع در عبارات جستجویی خود، از ترکیبهای مختلف کلمات کلیدی طولانی برای جستجو استفاده میکنند. در نتیجه، در عناوین و تیترها از واژههای کلیدی طولانی متنوع استفاده کنید.
2. بهرهگیری از واژهها و عبارات کلیدی در محتوا: برای هدایت بهتر مخاطبان به محتوای وبسایت خود، به جای استفاده از این واژهها و عبارات کلیدی تنها در عناوین و تیترها، در داخل محتوا نیز از آنها استفاده کنید.
3. انعکاس واژههای کلیدی طولانی در لینکها و المانهای دیگر: درجاهای مختلف وبسایت مانند عناوین تصاویر، تگ ALT تصاویر، و لینکهای داخلی، از واژههای کلیدی طولانی و گوناگون استفاده کنید. این اقدام باعث افزایش رتبه وبسایت در موتورهای جستجو خواهد شد.
4. استفاده از جمعبندیها و نمودارهای کلیدی: جمعبندیهای تیل کیورد (طولانی) یک راه معمول برای بهبود رتبهبندی وبسایت است. واژههای کلیدی طولانی که در بخش دم مانند نمودار “حجم جستجوی واژههای کلیدی” ظاهر میشوند، به مخاطبان کمک میکنند بهطور دقیقتر به محصول یا خدمات شما هدایت شوند.
بدون استفاده از واژههای کلیدی طولانی، وبسایت شما ممکن است در میان وبسایتهای دیگر گمشود. لذا باید تلاش کنید تا گوگل و کاربران بهطور خاص به وبسایت شما اعتماد کنند. استفاده از واژههای کلیدی طولانی میتواند خدمات و محصولات منحصربهفرد شما را به مخاطبان نشان دهد و بهبود رتبه وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل را ممکن سازد.
- دوشنبه ۰۱ مرداد ۰۳ ۱۳:۰۲
- ۷ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر