وظایف سئوکار یک سئو کار، می بایست با دانش و امکاناتی که در اختیار دارد، روش های صحیحی برای موفقیت در سئو سایت و پروژه انجام دهد، البته که خود این گاهی کافی نیست چرا که در رقابت در کلمه های دشوار گاهی ممکن است بدون اینکه بدانید با 10 ها سایت که هرکدام تیمی حرفه ای در اختیار دارند مجبور به رقابت شوید که خود این امر کار را گاهی برای مدیران (به دلیل هزینه های بالا) کمی سخت می کند. حتی دیده شده که گاهی مدیران بر اساس رقبای موجود تصمیم می گیرند سئو را از اولویت در دوره هایی خارج کنند.
برویم سراغ سئو و معرفی کارهایی که یک سئو کار می بایست در ابتدای کار انجام دهد.
- یک سئو کار حرفه ای باید بررسی کند که خود سایت از لحاظ ساختاری، برای موتور های جستجو مانند گوگل درست ساخته شده یا خیر
- وظیفه ی بعدی سئو کار جمع آوری گذشته ی سایت است ، برای نمونه در 3 ماه اخیر چه میزان محتوا و چه تعداد پیوند خارجی یا همان بک لینک برای سایت کار شده (این لینک ها مفید و حرفه ای بوده اند یا …)
- در قدم بعدی باید دید رقبا در چه وضعیتی هستند تا بتواند درست تصمیم بگیرد و برای آینده برنامه ریزی درست انجام دهد و پروژه خدمات سئو سایت را مدیریت کند.
- اکنون می توان با شناخت قابلیت های سایت (مورد 1) ، پیشینه سایت (مورد 2) و تحلیل رقبا (مورد 3) برای پیشرفت پروژه تصمیم گرفت و امکانات مجموعه ی خود را در کناز این لیست می آوریم تا به اعداد درست تواناییمان برسیم. (تولید محتوا و هزینه لینک سازی از مهم ترین موارد تاین بخش هستند)
- چینش اطلاعات در کنار هم و بدست آوردن نقشه راه
- گزارش دهی ماهانه (برای برخی سایت ها این گزارش دهی میتواند در دوره های یک هفته و یا چند ماهه باشد)
لیست وظایف سئو کار
ما لیستی از جزئیترین اما مهمترین وظایف سئوکار را که باید برای یک وب سایت انجام دهند برای شما گردآوری کرده ایم. این لیست را بررسی و شروع به تقویت وب سایت خود کنید:
وظایف سئوکار در رابطه با جزئیترین اما مهمترین اقدامات کلاه سفید
- سایت خود را از محتوای تکراری پاک کنید.
- پیگیری کلمات کلیدی (یستی از کلمات کلیدی را برای تأیید رتبهبندی تهیه کنید.)
- برای هر صفحه یک کلمه کلیدی اصلی تعریف کنید.
- عناوین منحصر به فرد و مرتبط را در وب سایت خود ایجاد کنید.
- توضیحات متا را با کمتر از ۱۵۶ کاراکتر بنویسید.
- برای بهینهسازی بهتر مطالب از کلمات کلیدی در عنوانها استفاده کنید.
- URL را تا حد امکان کوتاه نگه دارید.
- تصاویر را با برچسبهای توصیفی ALT بهینه کنید.
- برای ماندن در بالا، مرتباً محتوای رقابتی بنویسید.
- وبلاگ داشته باشید و مطالب هوشمند را مرتباً نوشته و منتشر کنید.
- تعداد لینکها را مدیریت و کنترل کنید.
- اطمینان حاصل کنید که سایت شما از نظر موبایل نیز بهینه شده است.
- سرعت بارگذاری سایت را بالا ببرید.
- وضعیت سایت خود را با ابزار کنسول جستجوی Google پیگیری کنید.
- خطاهای خزش را در کنسول Google برطرف کنید.
- وضعیت نمایهسازی سایت خود را کنترل کنید.
- بر روی اطلاعات جمعیتی مخاطب خود تمرکز کنید.
- کاربران بازگشتی خود را زیر ذره بین قرار دهید تا برای بازگشت سایر کاربران سایت راه حل بیابید.
- اهداف خود را در Google Analytics تنظیم کنید.
- سئو محلی (مشتریان محلی را جذب کنید.)
- قبل و بعد از اجرای استراتژیهای سئو، حسابرسی وب سایت را انجام دهید و رتبه ها را چک کنید.
- لینک سازی مضر را کنار بگذارید.
- تولید محتوا با هوش مصنوعی انجام ندهید. (محتوا ها کاربردی و با موضوعات جذاب باشد)
برای اینکه یک سئو کار وظیفه شناس باشید، باید موارد زیر را رعایت کنید:
- تعهد به یادگیری و پیشرفت: سئو یک حوزه در حال تغییر است و برای اینکه بتوانید به عنوان یک سئو کار موفق باشید، باید به طور مداوم در مورد آخرین الگوریتم های موتورهای جستجو و بهترین شیوه های سئو اطلاعات کسب کنید.
- تعهد به کیفیت: سئو باید بر اساس اصول و استانداردهای سئو انجام شود. از انجام اقدامات سئوی سیاه و خاکستری که می تواند منجر به جریمه شدن سایت شما توسط موتورهای جستجو شود، خودداری کنید.
- تعهد به مشتری: سئو یک فرآیند طولانی مدت است و شما باید با مشتری خود در طول این فرآیند همکاری کنید. اهداف مشتری را درک کنید و به طور منظم پیشرفت خود را به آن ها گزارش دهید.
در اینجا برخی از اقدامات خاص که می توانید برای نشان دادن وظیفه شناسی خود به عنوان یک سئو کار انجام دهید آورده شده است:
- زمانبندی دقیق: به قول های خود عمل کنید و پروژه ها را طبق برنامه تحویل دهید.
- ارتباطات منظم: به طور منظم با مشتری خود ارتباط برقرار کنید و آن ها را در جریان پیشرفت خود قرار دهید.
- قابلیت اعتماد: به تعهدات خود پایبند باشید و در صورت بروز هر گونه مشکلی، مشتری خود را مطلع کنید.
- جمعه ۱۲ مرداد ۰۳ ۲۲:۱۷
- ۷ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر