نکات مهم ایجاد محتوای بهینه شده برای سئو

  1. سفارش تولید محتوای وبسایت در زمینه محتوای متنی، برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط و ارزشمند برای هدف در محتوای خود، تحقیقات کاملی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. همچنین بهتر است برای افزایش دید و جذب کلیک‌های بیشتر، محتوای خود را برای جایگاه صفر گوگل و AI overview بهینه کنید.
  2. علاوه بر این باید محتوای خود را با سرفصل‌ها، زیرعنوان‌ها و بولت پوینت‌های مناسب ساختار دهید. این کار به خوانایی بهتر و خزیدن آسان تر توسط موتورهای جستجو کمک می‌کند. توضیحات متا و تگ‌های عنوان قانع کننده‌ای بنویسید که به طور دقیق محتوای شما را نشان می‌دهد و کاربران را ترغیب می‌کند تا به صفحه شما کلیک کنند.
  3. سئو تصاویر را جدی بگیرید. تصاویر خود را با فشرده سازی آنها، افزودن برچسب‌های alt توصیفی و دادن نام فایل‌های مرتبط به آنها بهینه کنید. همچنین مطمئن شوید که محتوای شما برای موبایل مناسب است، زیرا بخش قابل توجهی از ترافیک جستجو از دستگاه‌های تلفن همراه می‌آید. در کنار همه اینها، محتوای جذاب و قابل اشتراک‌ گذاری ایجاد کنید که اشتراک‌ گذاری و بک‌ لینک در رسانه‌های اجتماعی را تشویق می‌کند، که می‌تواند رتبه‌ بندی موتور جستجوی شما را بهبود بخشد.
  4. از طرف دیگر، بهتر است بر ارائه ارزش و پاسخ به سؤالات مخاطب هدف خود یا پرداختن به نقاط درد آنها تمرکز کنید. محتوای موجود خود را برای تازه و مرتبط نگه داشتن آن به روز کنید و آن را تغییر دهید، که می‌تواند به حفظ یا بهبود رتبه بندی جستجوی آن کمک کند. در نهایت، عملکرد محتوای خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics نظارت کنید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

۷ ترفند کلیدی برای سئو محتوا اصولی

۱- فرآیند جستجوی شفاف و روشنی را برای یافتن کلمه کلیدی آغاز کنید.

اگر قرار است در هر صورتی محتوای خود را در سایت قرار دهید شاید نیاز باشد زمانی صرف کنید تا اطمینان حاصل کنید که گوگل متوجه تلاش شما شده است. متوجه شوید که افراد به‌ دنبال چه کلمه کلیدی هستند، و اینکه در چه زمینه‌ای می‌توانید به رقابت بپردازید.

برای خودتان یک صفحه گسترده از کلمات کلیدی درست کنید. حواستان باشد که چندبار از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کرده‌اید، و از ابزارهای مناسبی در این زمینه بهره ببرید تا متوجه شوید برای کلمات کلیدی مورد نظرتان کجا رنک گرفته‌اید.

۲- محتوای مفید و مورد نیاز مخاطب را تولید کنید.

پیش از اینکه شروع به نویسندگی و تولید محتوا کنید از خودتان بپرسید این مطلب برای چه کسی اهمیت دارد؟ گاهی اوقات نویسندگان مقاله بدون هیچ دلیلی محتوای سئو شده زیادی را تولید می‌کنند بدون اینکه استراتژی خاصی پشت آن وجود داشته باشد.

آن‌ها فراموش می‌کنند از خود بپرسند که آیا افراد نیازمند خواندن این مطلب هستند؟ شما در واقع براساس الگوریتم‌های گوگل در حال نویسندگی نیستید، شما برای مردم می‌نویسید.

زمانی‌که در حال نوشتن هستید باید همیشه ارزشی را به خوانندگان خود اضافه کنید. شما می‌توانید چه چیزی را به آن‌ها بگویید که بقیه نگفته‌اند؟ چه خدمات منحصر بفردی ارائه می‌دهید؟ چه اطلاعاتی را با آن‌ها به اشتراک گذاشته‌اید که جای دیگری نمی‌توانند آن را پیدا کنند؟ هیچ کس آنطور که شما از کسب‌ و کارتان اطلاع دارید اطلاعی ندارد، این را به‌نفع سئو خودتان استفاده کنید.

اگر اینطور نیست حداقل می‌توانید درمورد اخباری که به کسب‌ و کارتان مربوط است بحث کنید و ببینید چه نوع لیستی و یا پست‌های مفیدی را می‌توانید با این کلمات کلیدی تولید کنید.

از اینکه با افراد خبره و ماهر صحبت و مصاحبه کنید واهمه نداشته باشید، اگر از آن‌ها نقل قولی کنید و یا از مهارت آن‌ها در پست خود یاد کنید، آن‌ها به احتمال زیاد متمایل خواهند بود که از طریق مجراهای اجتماعی، محتوای شما را به اشتراک بگذارند، بدین صورت شما شبکه‌های بزرگتری را برای افزایش اندازه کسب‌ و کارتان در دست خواهید گرفت.

۳- دانش سئوی فنی خود را بالا ببرید.

بد نیست بدانید بحث سئو سایت از طراحی وب سایت آغاز می‌شود. اگر سایت‌تان ایندکس نشده باشد تمام بهینه‌ سازی‌های کلمات کلیدی در دنیا به دردتان نمی‌خورند. از شما به‌عنوان یک نویسنده انتظار نمی‌رود که بدانید چگونه باید اقدام به ساخت سایت حرفه‌ای کرد و گواهینامه SSL را در کل دامنه فعال کرد.

شما واقعا نیازی نیست درمورد چگونگی حداکثر‌سازی میزان کاوش (کرال ویت) توسط موتور جستجو چیزی بدانید و یا نباید درمورد خرد کردن جاوا اسکریپت آگاهی داشته باشید. اما داشتن دانش اولیه از سئو فنی شما را به نویسنده سئو بهتری تبدیل می‌کند.

اگر در مورد تکنیک‌های طراحی سایت حرفه‌ای تخصصی ندارید جای نگرانی نیست. می‌توانید از خدمات پشتیبانی سایت ما استفاده کنید.

اول از همه درک چگونگی کاوش کردن صفحات و منتشر کردن لینک‌ها توسط گوگل به شما در ساخت یک استراتژی کمک می‌کند. گذشته از این‌ها تولید محتوا تنها نوشتن یک پست تک برای پست بلاگ نیست، بلکه نوشتن چندین پست این‌چنینی است (و جمع‌آوری آن‌ها).

تصاویر خود را کوچک نگاه دارید، این تضمین می‌کند که در یک صفحه خاص پاپ آپ زیادی ظاهر نمی‌شود و یا اطمینان حاصل می‌کنید که پست‌های بلاگ شما تمام مهارت‌هایی که باید به‌عنوان نویسنده سئو داشته باشید را دارد.

۴- از انتشار محتوای کوتاه یا ناکافی بپرهیزید.

موتورهای‌ جستجو به بلاگ‌ها و مقالات طولانی‌تر اولویت بالاتری می‌دهند. به‌همین دلیل سعی کنید حداقل ۶۰۰ کلمه را پوشش دهید، اما اگر می‌توانید تا حد ۱۰۰۰ کلمه پیش بروید مشکلی ندارد، این کار را بکنید.

تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که موتورهای‌جستجو محتوایی که دارای ۲۵۰۰+ کلمه است را بالاتر از سایر مقالات نشان می‌دهند. هرچه محتوای شما طولانی‌تر باشد ارزش بیشتری در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهید و بیشتر شانس این را دارید که نرخ پرش‌تان کمتر شود.

۵- نتایج کار خود را مرتب تجزیه و تحلیل کنید.

نوشتن تولید محتوای سئو شده بدین معنی نیست که آن را به حال خود رها کنید. شما نباید تنها محتوایتان را بنویسید و صحنه را ترک کنید. در واقع شما باید به‌طور منظم با استفاده از گوگل آنالیتیکس روی محتوایتان نظارت داشته باشید. طبق داده‌های جمع‌آوری شده از افرادی که در SEMrush هستند زمان حضور در سایت، نرخ پرش و صفحاتی که در یک جلسه بازدید خورده‌اند، همه به اندازه چگالی کلمات کلیدی اهمیت دارند (و ممکن است اهمیتشان بیشتر باشد).

اگر سایت شما دارای نرخ پرش بالایی باشد بدین معنی است که بازدیدکنندگان سایت شما مدت زیادی در آن باقی نمی‌مانند، چرا که صفحه شما اطلاعاتی که آن‌ها به‌دنبالش هستند را در اختیارشان قرار نمی‌دهد.

اگر نرخ بانس ریت یا نرخ پرش شما بالا باشد این شانس وجود دارد که صفحه شما برای کلمات کلیدی مناسبی بهینه‌سازی نشده باشد. باید این هشدار به شما داده شود که بسیاری از چیزهایی که به محتوا مربوط نیستند باعث می‌شوند نرخ پرش شما خیلی زیاد شود.

پاپ‌ آپ‌های تهاجمی، کند بودن لود شدن صفحه، تبلیغات یا تصاویر آزاردهنده، و هر المان طراحی زشتی باعث می‌شود بازدیدکننده خارج شود. نوشتن محتوای مبتنی بر سئو تنها دیدن کلمات روی صفحه نمایش نیست، بلکه بدین معنی است که این کلمات به چشم بازدیدکنندگان شما بیاید.

اگر طراحی شما بد باشد هیچ کس تمایلی به خواندن محتوای شما ندارد. به همین دلیل است که می‌گوییم محتوای وب خود را بهینه‌ سازی کنید. اگر به‌عنوان پلتفرم بلاگ خودتان از وردپرس استفاده می‌کنید ابزارهای زیادی وجود دارد (که در قالب پلاگین هستند) که شما می‌توانید از آن‌ها در تولید محتوای سئو شده بهره ببرید.

۶- محتوای قبلی خود را ویرایش کنید.

مهم‌ترین تفاوت بین نویسندگان حرفه‌ای مقاله سئو شده و افراد عادی‌ که محتوا می‌نویسند این است که حرفه‌ای‌ها نوشته خودشان را ویرایش می‌کنند.

برنامه‌هایی همانند OpenOffice، Google Docs و Microsoft Word این کار را ساده کرده‌اند و از طریق واضح‌ترکردن با رنگ‌هایی مثل سبز و قرمز این کار را انجام می‌دهند، اینکه شما حواستان باشد یک قالب‌بندی مطلوبی داشته باشید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اگر می‌توانید از یک نفر بخواهید که پیش از انتشار کارتان نگاهی به آن بیاندازد. حتی اگر آن‌ها نویسنده سئو نیستند (یا ویراستار)، نگاهی دوباره به آن باعث می‌شود که اشتباهات ساده زیادی را متوجه شوید.

۷- در کسب مهارت نویسندگی صبور باشید.

سئو و بهینه سازی سایت یک مهارت است و همانند دیگر مهارت‌ها قرار نیست یک شبه آن را کسب کنید. اما اینجا نکته‌ای وجود دارد که در کل شما آن را رعایت کرده‌اید. وقتی شما محتوای سئو شده می‌نویسید همیشه باید برگردید و در صورتی که تحلیل‌های شما اطلاعات خاصی را در اختیارتان گذاشته‌اند آن را ویرایش کنید. حتی اگر در اولین تلاشتان نتیجه دلخواهی نگرفته‌اید می‌توانید به تکمیل قطعات محتوایتان بپردازید تا زمانی‌که شروع به گرفتن رنک کند.

در غیر اینصورت بخشی از محتوایی که نوشته‌اید به‌هیچ دردتان نمی‌خورد. هرکسی نمی‌تواند در نوشتن سئو محتوا کاملا موفق عمل کند. هرکسی یک نویسنده ماهر نیست و اگر شما پیش‌ زمینه نویسندگی ندارید شاید این کار برایتان مشکل باشد.

توصیه ما این است که تلاشتان را بکنید و ببینید آیا می‌توانید از پس این کار بر بیایید. اگر بعد از چند ماه نتوانستید، می‌توانید دوره‌های آموزشی بگذرانید، کار در شرکت خدمات سئو محتوا یا شرکت بازاریابی محتوا و غیره همه این‌ها می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.