اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی

اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی، شامل دو اداره است. یکی اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری و دیگری اداره مالکیت صنعتی.

الف) اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

این اداره به موجب ماده 1 نظامنامه (آیین نامه) اجراء قانون ثبت شرکت ها، مصوب خرداد 1310 ایجاد شده است و در ابتدا نام آن، دایره ی ثبت شرکت ها بود. براساس قانون ثبت شرکت ها و آیین نامه اجرایی آن، تمام شرکت هایی که در ایران تشکیل و مرکز اصلی آن ها در ایران است، شرکت ایرانی محسوب می شوند و باید به ثبت برسند. همچنین هر شرکت خارجی که در کشور اصلی آن، شرکت قانونی شناخته شده است، برای این که بتواند در ایران به وسیله شعبه یا نماینده خود فعالیت تجاری کند، باید در ایران به ثبت برسد.

شرکت های ایرانی که مرکز اصلی آن ها در تهران است و همچنین شرکت های خارجی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری که مقر آن در تهران است به ثبت خواهند رسید.در این اداره، دفتر مخصوصی برای ثبت شرکت های خارجی خواهد بود و این شرکت ها باید در این دفتر به ترتیب تقاضا و در تحت نمره ترتیبی ثبت شوند.

شرکت های ایرانی که مرکز اصلی آن ها در شهرستان هاست،در اداره ثبت همان محل به ثبت می رسند.تغییراتی که در این شرکت ها(اعم از شرکت های ایرانی و خارجی)ایجاد می شوند و مطابق قانون تجارت یا لایحه اصلاحی قانون تجارت باید ثبت و اعلام شوند،در این اداره (یا اداره ثبت شهرستانی که شرکت در آن جا به ثبت رسیده است) ثبت و اعلام خواهند شد.موسسه های غیر تجاری نیز به موجب ماده 584 قانون تجارت که تاریخ ثبت آن ها را در دفتر ثبت مخصوصی که وزارت عدلیه معین خواهد کرد،تاریخ ایجاد شخصیت حقوقی آن ها می داند، باید به ثبت برسند.

در این اداره، همچنین باید تجار (اعم از حقیقی و حقوقی و اعم از ایرانی و خارجی) نام خود را در دفتر ثبت تجارتی به ثبت برسانند. تکلیف تجار به ثبت نام خود در این دفتر، ناشی از حکم ماده 16 قانون تجارت است. در اینجا نیز تجار حقیقی و شرکت هایی که تجارتخانه یا مرکز اصلی آن ها در تهران است نام خود را در دفتر ثبت تجارتی اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ثبت می کنند و آن هایی که تجارتخانه یا مرکز اصلی آن ها در شهرستان ها است، در دفتر ثبت تجارتی اداره ثبت محل، نام خود را به ثبت می رسانند.

شرکت های خارجی که مرکز اصلی آن ها در خارج از ایران است ولی در ایران شعبه یا شعبی دارند، باید در دفتر ثبت تجارتی اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری نام خود را ثبت کنند. تغییراتی که بعد از ثبت نام تاجر در وضعیت او ایجاد می شوند باید در این دفتر به ثبت برسند. مثلاَ فوت تاجر حقیقی یا تغییر محل تجارتخانه یا مرکز اصلی شرکت یا شعبه آن و نیز ورشکستگی تاجر حقیقی یا تغییر محل تجارتخانه یا مرکز اصلی شرکت یا شعبه آن و نیز ورشکستگی تاجر و انحلال شرکت، باید به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اطلاع داده شود تا اعلام گردد و تقاضای (اظهارنامه) ثبت تغییرات تنظیم و تسلیم شود تا در دفتر ثبت تجارتی به ثبت برسد.

از آنجایی که در هنگام ثبت نام تجار در دفتر ثبت تجارتی، باید تقاضای ثبت به موجب سه نسخه اظهارنامه به عمل آید که یکی از آن ها با قید شماره ثبت و تاریخ و اسم و دفتر ثبت تجارتی به وزارت بازرگانی ارسال شود، در هنگام ثبت تغییرات شرکت نیز باید اظهارنامه ثبت تغییرات در سه نسخه تنظیم و امضاء و تسلیم شود و یک نسخه از اظهارنامه به آن وزارتخانه ارسال شود.

اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به موجب مواد 6 و 11 و 12 قانون تجارت، دفاتر تجاری (به استثنای دفتر کپیه) را امضاء و پلمپ می نماید. نهایت این که دفاتر تجاری آن دسته از تجار حقیقی که در تهران تجارتخانه دارند یا شرکت هایی که مرکز اصلی آن ها در این شهر واقع است، در اداره نامبرده امضاء و پلمپ می شوند. درباره شرکت های خارجی نیز که در کشور اصلی، شرکت قانونی شناخته شده اند و در ایران به وسیله شعبه خود فعالیت تجاری می کنند، امضاء دفاتر تجاری آن ها و پلمپ این دفاتر در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری انجام می شود. شرکت های ایرانی که مرکز اصلی آن ها در شهرستان ها است و نیز تجار حقیقی که در آن شهرستان ها تجارتخانه دارند، دفاتر خود را در اداره ثبت محل به امضاء پلمپ آن اداره می رسانند.

ب)اداره مالکیت صنعتی

مالکیت صنعتی، عبارت است از مالکیت شخص بر یکی از حقوقی که در زمینه صنعت و تجارت برای اشخاص، شناخته شده است مانند حق بر علامت تجاری و حق بر اختراع (حق اختراع). این مالکیت،هم جنبه مادی (مالی) دارد و هم جنبه غیرمالی (معنوی) و جنبه اخیر به جنبه مادی غلبه کرده است و به همین جهت، مالکیت صنعتی را مالکیت معنوی نیز می گویند و در ایران و سایر کشورهای جهان،با وضع قوانین خاص از این مالکیت حمایت می کنند. درباره مالکیت صنعتی، کنوانسیون پاریس معروف به قرارداد پاریس در سال 1883 به تصویب اعضای کنفرانسی که برای تدوین آن در پاریس گرد هم آمده بودند رسید و سپس به تدریج کشورهای دیگر به آن کنوانسیون ملحق شدند.

دولت ایران به موجب قانون الحاق دولت ایران به قرارداد پاریس، مصوب اسفند 1337 به این قرارداد ملحق شد و وزارت خارجه وقت، زمان این الحاق را 24/9/1338 اعلام کرد. در این کنوانسیون،بعداَ به سال های 1967(1346) و 1979(1358) اصلاحاتی به موجب کنوانسیون های استکهلم به عمل آمد و قانون الحاق دولت ایران به این اصلاحات در سال 1377 به تصویب رسید.

برای حمایت از مالکیت صنعتی، باید شخصی که صاحب آن است، مالکیت خود را به ثبت برساند و به همین جهت، مقرراتی درباره ثبت آن، وضع و به تصویب رسیده است. در ایران، قانون ثبت علایم و اختراعات مصوب 1310 و آیین نامه اصلاحی اجرای قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات مصوب 1337 در حال حاضر مجری است.

اداره مالکیت صنعتی، علامت تجاری و اختراع را ثبت می کند و به این ترتیب، برای صاحب علامت تجاری تصدیق ثبت علامت تجاری صادر می شود و حق انحصاری استفاده از علامت تجاری برای مدت 10 سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت علامت تجاری به وجود می آید که این مدت برای دفعه های متعدد قابل تمدید است. درباره اختراع، صاحب اختراع می تواند درخواست ثبت اختراع را بنماید و اداره مالکیت صنعتی، گواهی نامه ثبت اختراع را به نام او صادر می کند.

https://danasabt.ir/2023/09/04/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88/

به این گواهی نامه، ورقه اختراع نیز می گویند و برحسب این که صاحب اختراع برای چه مدتی درخواست کرده باشد(5 سال تا 20سال) حق انحصاری استفاده از اختراع، از تاریخ تسلیم اظهارنامه  ثبت اختراع با اوست. بدون این که این مدت قابل تمدید باشد زیرا پس از این مدت، هر کس می تواند از آن اختراع استفاده کند. هم علامت تجاری و هم اختراع، باید در اداره مالکیت صنعتی که در تهران واقع است به ثبت برسند.

شیکر آزمایشگاهی چیست

شیکر آزمایشگاهی وسیله ای است که برای تکان دادن یا مخلوط کردن مواد در محیط آزمایشگاهی استفاده می شود. قیمت اون ازمایشگاهی معمولاً برای مخلوط کردن مایعات، سوسپانسیون ها یا محلول ها و برای اطمینان از اینکه محتویات ظرف به طور یکنواخت مخلوط شده است استفاده می شود. شیکرهای آزمایشگاهی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند و ممکن است در طیف گسترده‌ای از کاربردها مانند کشت سلولی، میکروبیولوژی، بیوشیمی و زیست‌شناسی مولکولی استفاده شوند.

شیکر آزمایشگاهی معمولاً از یک پلتفرم تشکیل شده است که بر روی یک پایه موتوری نصب شده است. سکو ممکن است مسطح باشد یا ممکن است دارای یک سری گیره یا نگهدارنده برای محکم کردن ظروف با اندازه های مختلف باشد. پایه موتوری مجهز به مکانیزم محرک غیرمرکز است که باعث می شود سکو در یک حرکت دایره ای یا مداری حرکت کند. این حرکت یک عمل تکان دادن یا اختلاط ایجاد می کند که به همگن شدن محتویات ظروف قرار داده شده روی سکو کمک می کند.

تکان دهنده های آزمایشگاهی ممکن است دارای ویژگی های مختلفی باشند، مانند کنترل های دیجیتالی برای تنظیم سرعت و مدت زمان حرکت تکان دادن، و تایمرها یا آلارم هایی برای علامت دادن به اتمام چرخه لرزش. برخی از شیکرها همچنین مجهز به ویژگی های کنترل دما هستند که امکان تکان دادن یا مخلوط کردن در دمای خاص را فراهم می کند.

شیکرهای آزمایشگاهی در طیف گسترده ای از کاربردها استفاده می شوند، از جمله:

کشت سلولی: از تکان دهنده ها برای تکان دادن یا هم زدن کشت سلول ها برای اطمینان از توزیع یکنواخت مواد مغذی و گازها استفاده می شود.

میکروبیولوژی: لرزاننده ها برای تکان دادن یا مخلوط کردن کشت های میکروارگانیسم ها مانند باکتری ها و قارچ ها برای اطمینان از رشد و توزیع یکنواخت استفاده می شوند.

بیوشیمی: شیکرها برای مخلوط کردن محلول های پروتئین ها، آنزیم ها و سایر مولکول های زیستی برای اطمینان از یکنواختی و قوام استفاده می شوند.

بیولوژی مولکولی: تکان دهنده ها برای مخلوط کردن محلول های DNA، RNA و سایر اسیدهای نوکلئیک برای اطمینان از توزیع و اختلاط یکنواخت استفاده می شوند.

به طور کلی، شیکرهای آزمایشگاهی ابزار مهمی در محیط آزمایشگاهی هستند که به اطمینان از مخلوط شدن کامل و یکنواخت مواد کمک می کنند. آنها در اندازه ها و پیکربندی های مختلف برای رفع نیازهای خاص کاربردهای آزمایشگاهی مختلف موجود هستند.
https://hakimazma.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87/%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%87/

به طور کلی، شیکرهای آزمایشگاهی ابزاری ضروری در بسیاری از رشته‌های علمی هستند که به اطمینان از مخلوط کردن، انکوبه شدن، استخراج یا حل شدن نمونه‌ها به شیوه‌ای ثابت و کنترل‌شده کمک می‌کنند. نوع خاص شیکر مورد استفاده به نیازهای خاص آزمایش یا کاربرد بستگی دارد. استفاده صحیح، نگهداری و آموزش برای اطمینان از اینکه شیکرهای آزمایشگاهی نتایج دقیق و قابل اعتمادی ارائه می دهند، کلیدی است.

آسیب های تروماتیک دندان چیست؟

این حوادث پیش آمده در مواردی مانند لب پر شدن دندان خفیف هستند.متخصص ایمپلنت در رشت اما در مواردی مثل بیرون آمدن دندان از حفره و یا افتادن کامل دندان که به طور معمول رخ نمی دهند، از جمله صدمه های شدید دندان هستند. با توجه نوع صدمه و شدت آن اقدامات درمانی متفاوت است. اما در هر صورت باید در ابتدا دندان توسط دندانپزشک معاینه و بررسی شود.

انواع آسیب های تروماتیک دندان

دندان ترک برداشته

در مواقعی که لب پر شدن قسمت تاج دندان اتفاق افتاده باشد، می توان قسمت جدا شده را دوباره چسباند و یا به ترمیم آن با مواد همرنگ پرداخت. اگر این شکستگی و  ترک خوردگی زیاد باشد برای رفع این مشکل از نوعی روکش مصنوعی استفاده می شود که بر روی آن قسمت قرار می گیرد. همچنین در صورت آسیب دیدن پالپ عصب کشی نیز باید انجام شود.

جدا شدن دندان از  حفره

به دلیل صدمه وارد شده در اثر حادثه احتمال فشرده شدن دندان به کناره های حفره و یا داخل یا خارج آن وجود دارد. در این شرایط اگر دندان دائمی باشد و از ریشه جدا شده باشد، درمان ریشه توسط دندانپزشک باید صورت گیرد و با قرار دادن دارو در ریشه دندان به درمان آن بپردازد و پس از مثبت بودن نتایج اقدام به پر کردن و یا روکش کردن آن کند.

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

شکسته شدن ریشه دندان

این آسیب ها می توانند سبب شکسته شدن ریشه دندان به صورت افقی نیز شوند. مکان و ناحیه ی این شکستگی بسیار مهم است. به گونه ای که ناحیه ی شکستگی هر چه نزدیک تر به نوک ریشه باشد، شانس این که در دراز مدت دندان سلامت باشد بیشتر است. اما در صورت نزدیک بودن به خط لثه دندان ضعیف تر می شود. در مواقعی نیز احتمال استفاده از اسپلینت وجود دارد.

انتخاب و ثبت علامت تجاری

انتخاب و ثبت علامت تجاری تابع شرایط خاصی است که در قوانین کشورهای مختلف با توجه به عرف جامعه، عفت عمومی، اخلاق حسنه، مصالح کشور و رعایت مسایل مذهبی و اخلاقی محدودیت هایی برای آن پیش بینی شده است.ثبت شرکت در این نوشتار ضمن بررسی علایم ممنوع، انواع علامت تجاری را با در نظر گرفتن موارد فوق، بیان می داریم:

1-علایم ممنوع

به موجب ماده 5 قانون ثبت علایم و اختراعات،ثبت علایم و اختراعات زیر ممنوع است:

  • پرچم مملکتی ایران و هر پرچمی که دولت ایران استعمال آن را به طور علامت تجاری منع کند.
  • علامت هلال احمر-نشان ها-انگ های دولت ایران
  • پرچم رسمی ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار الله اکبر
  • کلمات و یا عباراتی که موهم انتساب به مقامات رسمی ایران باشد از قبیل دولتی و امثال آن.
  • علامت موسسات رسمی مانند هلال احمر و صلیب احمر و نظایر آن
  • علائمی که مخل انتظامات عمومی یا منافی عفت باشد.

2-علایم تجاری، صنعتی و وخدماتی

علایم تجاری:

در ماده ی 1 ق.ث.ع.و.ا علامت تجاری در معنای عام آن بکار رفته و شامل هر گونه نشانه ای است که برای امتیاز و تشخیص محصولات تجاری و صنعتی و خدماتی و بالاخره محصولات مربوط به صنعتگران، تجار و کشاورزان استعمال می شود.

 

علامت صنعتی:

علامت صنعتی نشانگر محصول معین و جنس آن می باشد. شایان ذکر است که علایم صنعتی محصولات موجب تشخیص و تمیز کالاهای مشابه اما با تولید متفاوت می گردد.

علایم مربوط به خدمات:

علایم مربوط به خدمات علایمی می باشند که خدماتی را که به وسیله ی یک موسسه تجاری انجام می گیرد از خدمات سایرین مشخص و متمایز می کند. حمایت علایم مربوط به خدمات هنوز در بعضی از کشورها مورد تردید است ولی امروزه اغلب کشورها این نوع علایم را تجویز نموده اند و در طبقه بندی بین المللی علایم تجاری نیز این نوع علایم منظور گردیده اند. مانند علامتی که شرکت های نظارت کالا بر روی کالاهایی که نظارت کرده اند می گذارند یا علایمی که بنگاه های لباسشویی یا حمل و نقل استعمال می نمایند.

موسسات خدماتی-تجارتی نیز برای ارائه بهتر خدمات به مشتریان و جذب مشتری، علامت صنعتی انتخاب می نمایند.

3-علایم فردی، جمعی، ساده، مرکب یا صوتی وغیر مادی، تصویری

علایم فردی:
علایمی هستند که متعلق به یک شخص حقیقی یا حقوقی می باشند و برای تشخیص و تمایز محصول یک موسسه بکار می روند.

علایم عمومی یا جمعی:
علایمی هستند که برای تشخیص و امتیاز محصولات عده ای از ارباب حرف یا ساکنین محل معینی بکار می روند. این نوع علایم مختص کارخانجات و صنعتگران و تولید کنندگان می باشد که در آن ناحیه بخصوص فعالیت می کنند یا عضو اتحادیه ای می باشند که به ساخت اجناس مزبور مبادرت می ورزند.

علایم ساده:
علایمی هستند که فقط از یک قسمت مشخص تشکیل شده اند مانند یک کلمه یا یک یا چند رقم یا حرف یا یک نقش یا تصویر مانند شکل عقاب.

علایم مرکب:
علایمی هستند که از ترکیب چند جزء تشکیل شده است و دارای علاماتی مرکب از کلمه و نقش و تصویر می باشند.مانند علامت Q یا برچسب هایی که بر روی محصولات الصاق می شود.

علایم تصویری:
علایمی هستند که دارای شکل و تصویر مخصوصی می باشند مانند:

  • مدال ها که در روی اجناس گذارده می شوند یا حک می گردند.
  • برچسب ها که عبارتست از ترکیب نوشته ها و تصویرهای مختلف
  • مناظر طبیعی یا ساختمان های عمومی.
  • عکس و تصاویر اشخاص در صورتی که عکس و تصویر صاحب علامت باشد،اشکالی ندارد.ولی اگر عکس یا تصویر شخص دیگری باشد اجازه صاحب عکس لازم است.راجع به استفاده از عکس مشاهیر گذشته به عنوان علامت تجاری نظر محاکم مختلف است.
  • لفاف و ظروف کالا که در مورد لوازم آرایش و مشروبات به شکل مخصوص و یکنواختی عرضه می شود.این نوع علایم در کشورهایی که قانونی برای حمایت اشکال و ترسیمات صنعتی ندارند اهمیت زیادی دارند.
  • حاشیه و دوره که تقریباَ در حکم برچسب قرار می گیرند.
  • شکل خود کالا که در اغلب کشورها در صورتی که شکل مخصوصی داشته باشد به عنوان علامت تجاری حمایت می شود.
  • رنگ های مختلف به شرط آنکه رنگ های ساده و معمولی نبوده و ترکیب جدیدی باشند.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B5/


علایم غیر مادی:
علایم غیر مادی عبارتند از علایمی که به چشم دیده نمی شوند و قابل لمس نمی باشند. مانند علایم سمعی و صوتی نظیر آهنگ هایی که برای اعلام محصولات مخصوصی در رادیو یا تلویزیون پخش می شود یا آهنگ های مخصوص اخبار و تبلیغات موسسه معین و همچنین علایمی که به وسیله بو یا طعم مخصوص محصولات معینی را مشخص می سازند. این علایم فقط از طرف بعضی از کشورها شناخته شده اند.

تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکتها

امروزه با توجه به ایجاد سیستم جدید اینترنتی،تمامی افراد می توانند پس از اسکن مدارک و انجام مراحل اینترنتی به راحتی اقدام به ثبت شرکت نمایند.در این راستا ،ثبت شرکت مسئولیت محدود  حتی ثبت صورتجلسه ی تغییرات شرکت ها نیز اینترنتی شده است و افراد می بایست به جای مراجعه ی حضوری به اداره ی کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از طریق سامانه ی     اقدام نمایند.http://sherkat.ssaa.ir اداره ی ثبت شرکت ها به نشانی
راه اندازی این سیستم به عنوان یکی از برنامه های سازمان ثبت و اسناد ،زمینه ی تسریع و سهولت خدمات برای متقاضیان،بهینه سازی فرایندها و حرکت به سمت مکانیزاسیون کامل ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری را فراهم ساخته است.ازجمله سایرمزایای طرح مکانیزه شدن مراحل مربوط به ثبت شرکت عبارت است از:
_ کاهش مراجعات حضوری متقاضیان
_جلوگیری از اتلاف زمان
_ استانداردسازی تنظیم صورتجلسات
_ امکان دسترسی به آخرین وضعیت صورتجلسه ابرازی از طریق سامانه و پیام کوتاه.
_امکان دسترسی به آخرین اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست ها ، مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و شیوه نامه ی اجرایی ثبت شرکت ها و اطلاع رسانی های آنی
_امکان پیگیری پاسخ درخواست ثبت شرکت ها از طریق سامانه
_ پیش بینی راهنمایی های متناسب با تصمیمات متعدد جهت ارایه مدارک مورد نیاز.
_ امکان تأیید متن پیش نویس آگهی توسط ذی سمت به منظور جلوگیری از ایرادات احتمالی پس از صدور آگهی.
مراحل  ثبت تغییرات اینترنتی (صورتجلسه)
مرحه اول:تکمیل اطلاعات شرکت
_ وارد نمودن شناسه ملی شرکت در قسمت مربوطه.
_ وارد نمودن شماره ثبت و انتخاب نوع شرکت در صورت نداشتن شناسه ملی.
مرحله دوم:درج اطلاعات جلسه
_ تعیین نوع صورتجلسه با توجه به نوع شرکت( مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی عادی، فوق العاده و..)
_مشخص نمودن حد نصاب جلسه مبنی بر حضور تمامی اعضای شرکت و یا اکثریت اعضا.
_ تکمیل مشخصات متقاضی ( نام، نام خانوادگی، شماره ملی، ...9
_ مشخص نمودن سمت متقاضی مبنی بر اینکه اصیل باشد یاوکیل.
_ مشخص نمودن تاریخ برگزاری جلسه.
_ وارد کردن ساعت شروع و پایان در جلسه در قسمتهای مربوطه و رعایت تقدم و تأخر ساعات جلسه چنانچه در یک روز چند جلسه تشکیل شده باشد.
_ کلیک بر روی کلید پذیرش موقت.
_ دریافت شماره  19 رقمی.
_ تعیین مشخصات و سمت امضا کننده دفتر.
مرحله سوم: درج تصمیمات جلسه.
_انتخاب تصمیم مورد نظر از فهرست نوع تصمیم و سپس انتخاب کلید افزودن تصمیم جلسه.
مرحله چهارم: مشخص نمودن نامهای درخواستی ،در صورتی که در موضوع جلسه تغییر نام وجود داشته باشد.
_ مشخص نمودن اولویت  به ترتیب اسامی ( نباید بیش تر از پنج اسم باشد)
_ تایپ اسم مورد نظر در فیلد درخواستی.
مرحله پنجم:درج اشخاص جلسه
_ مشخص نمودن اعضای حاضر در جلسه و سمت آنها در جلسه( وکیل، سهامدار...)
_ وارد نمودن اطلاعات شخص ( نام، نام خانوادگی، شماره ملی، نام پدر، تابعیت ...)
_ وارد کردن شماره ملی شخص در صورت ایرانی بودن و شماره گذرنامه در صورت غیر ایرانی بودن.
_ وارد کردن نام شخص، شناسه ملی و شماره ثبت در صورت حقوقی بودن شخص.
مرحله ششم : درج سمت اشخاص جلسه
_ تعیین اشخاص جلسه.
_ انتخاب سمت در شرکت از فهرست مربوطه.
_ انتخاب سمت در جلسه.
مرحله هفتم: تعیین ارتباط اشخاص جلسه ( نماینده سهامدار بودن یا وکیل سهامدار بودن)
_ انتخاب گزینه نماینده یا وکیل.
_ انتخاب نوع نمایندگی ( وکیل، وصی، قیم ..) از فهرست مربوطه.
_ انتخاب موکل.
_ انتخاب گزینه ی ثبت ارتباط اشخاص.
مرحله هشتم: در این مرحله متقاضی باید مدارکی که بنا به تصمیمات انتخاب شده و نوع صورتجلسه،  تهیه شده را ارایه کند و گزینه " تأیید مدارک مورد نیاز" را انتخاب نماید.
مرحله نهم: تایپ متن صورتجلسه
_ تایپ متن صورتجلسه در این صفحه و استفاده از متون پیش فرض از سامانه.
_ یا زدن کلید " دریافت متن پیشنهادی رایانه" بر اساس تصمیمات اتخاذ شده.
_ کلیک بر کلید پذیرش نهایی.

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/


در مرحله آخر بعد از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تأییدیه پذیرش، متقاضیان باید نسخه های اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آنها را حداکثر به مدت سه روز کاری از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرسی که در تأییدیه پذیرش درج شده ارسال کنند.

ثبت شرکت سمپاشی

به موجب بند 4 ماده ی 2 ضوابط فعالیت شرکت های خدماتی مبارزه با حشرات و جانوران موذی اماکن عمومی و خانگی،ثبت برند تجاری شرکت خدماتی مبارزه با حشرات و جانوران موذی در اماکن عمومی و خانگی عبارت است از یک واحد فنی و خدماتی که پس از تاسیس بر اساس قوانین جاری کشور،در زمینه مبارزه با حشرات موذی در اماکن عمومی و مسکونی فعالیت می کند.

 

در بند 1 ماده ی 2 حشرات و جانوران موذی چنین تعریف شده است:
بندپایان،جوندگان و سایر موجوداتی که در اماکن عمومی و منازل مسکونی موجب ایجاد انتقال بیماری و مزاحمت جنسی و روانی در انسان می گردند.
مبارزه با حشرات و جانوران موذی اماکن عمومی و خانگی عبارت است از اعمال کلیه روش های مبارزه اعم از محیطی (بهسازی محیط)،شیمیایی و سایر روش ها جهت کنترل حشرات و جانوران موذی در اماکن عمومی و محیط زندگی به نحوی که اثرات سوء،بر محیط زیست و اکوسیستم نداشته باشد.
شرایط عمومی و اختصاصی :
الف-نیروی انسانی
حداقل نیروی انسانی مورد نیاز برای فعالیت شرکت به شرح ذیل است:
1-یک نفر مسئول فنی واجد شرایط
2-یک نفر سمپاش دارای مدرک تحصیلی حداقل سوم راهنمایی
3-یک نفر کارگر سمپاش دارای سواد خواندن و نوشتن
وفق ماده ی 4،دارندگان مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی در یکی از رشته های حشره شناسی،پزشکی و مبارزه با ناقلین،بهداشت محیط،بهداشت حرفه ای و گیاه پزشکی به شرط قبولی در آزمون می توانند پروانه مسئول فنی دریافت نمایند.آزمون مربوط بسته به تعداد تقاضا حداکثر تا 4 نوبت در سال توسط معاونت بهداشتی با نظارت مرکز سلامت محیط و کار برگزار خواهد شد.
تبصره 1:کارشناسان رشته های قید شده در ماده 4 مشروطه به ارائه سابقه کار مرتبط و قابل قبول به مدت حداقل 5 سال از شرط شرکت در آزمون معاف می باشند.
تبصره 2:دارندگان مدارک سایر رشته ها که قبلاَ از سازمان حفظ نباتات مجوز فعالیت در زمینه مبارزه با حشرات و جانوران موذی در اماکن عمومی و خانگی دریافت نموده اند مشروط به قبولی در آزمون می توانند پروانه مسئولیت فنی دریافت نمایند.
ب-فضا،مکان و تجهیزات
وفق ماده ی 5،حداقل شرایط مورد نیاز مکان و فضای شرکت به شرح ذیل می باشد:
1-دفتر کار
2-انبار نگهداری سموم و تجهیزات
3-سرویس بهداشتی شامل دستشویی،حمام و توالت
حداقل تجهیزات و امکانات مورد نیاز شرکت به شرح ذیل می باشد:
1-یک دستگاه سمپاش پشتی استاندارد مدرج
2-یک دستگاه سمپاش دستی استاندارد.
3-یک دستگاه پودر پاش استاندارد
4-ظروف مخصوص محلول سازی
5-وسایل حفاظتی و ایمنی شامل لباس کار،ماسک،عینک،دستکش،کفش،کلاه مخصوص،کپسول اکسیژن،جعبه کمک های اولیه،وسایل اطفاء حریق،پادزهر و امثال این موارد.
مجوز ثبت شرکت:
وفق ماده ی 8،شرکت موظف است قبل از هر گونه فعالیت،نسبت به اخذ مجوز از معاونت بهداشتی مربوطه اقدام نماید.معاونت بهداشتی یک نسخه از تصویر مجوز صادره را به مرکز سلامت محیط کار ارسال خواهد نمود.
_مجوز صادره قابل واگذاری و انتقال به غیر نمی باشد.
_شرکت موظف است مجوز صادره را در محل مناسب و در معرض دید عموم نصب نماید.
_اعتبار مجوز صادره از تاریخ صدور به مدت 2 سال بوده و پس از عملکرد شرکت بر اساس ضوابط اعلام شده مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید،مجوز برای 2 سال دیگر تمدید خواهد شد.شرکت مکلف است در چهارچوب دستورالعمل های مرکز سلامت محیط و کار فعالیت نماید.
ثبت شرکت:
کلیه ی فعالیت های مرتبط با مبارزه با حشرات و جانوران موذی در اماکن عمومی و خانگی باید در قالب شرکت انجام شود.
مدارک مورد نیاز جهت طرح درخواست شرکت ها،موسسات خدماتی مبارزه با حشرات و جوندگان موذی اماکن عمومی و خانگی:
1-معرفی مسئول فنی واجد شرایط(دارای مدرک حداقل کارشناسی در یکی از رشته های بهداشت محیط،بهداشت حرفه ای،حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین و گیاه پزشکی)از طرف شرکت یا موسسه
2-تکمیل فرم سه برگی شماره 1 مربوط به درخواست صدور و یا تمدید پروانه شرکت و موسسات خدماتی مبارزه با حشرات و جانوران موذی در اماکن عمومی و خانگی توسط واحد بهداشتی محیط و حرفه ای
3-تعهد نامه محضری مسئول فنی
4-اصل گواهی سوء پیشینه معتبر مسئول فنی
5-تصویر آخرین مدرک تحصیلی مسئول فنی
6-اصل تاییدیه ارزش تحصیلی مسئول فنی
7-تصویر برگ پایان خدمت مسئول فنی
8-عکس مسئول فنی( دو قطعه)
9-تصویر شناسنامه مسئول فنی
10-تصویر مدرک تحصیلی کارگران
11-تصویر مدارک مربوط به ثبت شرکت مبنی بر قید فعالیت مبارزه با حشرات و جوندگان موذی در اماکن عمومی و خانگی و تصویر آگهی وظایف شرکت در روزنامه رسمی
12-تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت مربوط به دفتر و انبار
13-تایید صلاحیت فنی مسئول فنی(مطابق ماده 4 ضوابط و تبصره های آن)
الزامات قانونی شرکت:
_شرکت مکلف است جهت جلوگیری از آلودگی محیط به سموم و مواد شیمیایی،مبارزه از طریق بهسازی محیط را در اولویت قرار دهد.(ماده 10)
_شرکت مکلف است آموزش های لازم در خصوص نحوه کاربرد تجهیزات و روش های سمپاشی،نحوه جلوگیری از آلودگی محیط به سموم و مواد شیمیایی،رعایت نکات حفاظتی و ایمنی و ... را با هماهنگی معاونت بهداشتی به کلیه کارکنان خود ارائه نماید.(ماده 11)
_شرکت مکلف است برای مبارزه شیمیایی با حشرات و جانوران موذی،صرفاَ از سموم مجاز و قابل مصرف استفاده نماید.فهرست این سموم و تغییرات احتمالی آن توسط مرکز سلامت محیط و کار اعلام می شود.(ماده 12)
_شرکت حق فروش و عرضه هیچ سمی را ندارد.(ماده 13)
_شرکت مکلف است در صورت بروز اولین علائم و آثار مسمومیت،مسموم را فوراَ به نزدیک ترین مرکز درمانی انتقال دهد و تا زمانی که پزشک معتمد معاونت بهداشتی شروع به کار کارگر حادثه دیده را تجویز ننموده است حق به کار گماردن او را نخواهد داشت.(ماده 14)
_استفاده تبلیغاتی در فعالیت ها،مکاتبات،قراردادها و مانند این موارد از مجوز اخذ شده وزارت بهداشت در زمینه مبارزه با حشرات و جانوران موذی اماکن عمومی و خانگی در مورد سایر فعالیت های ثبت شده در اساسنامه شرکت مجاز نمی باشد.(ماده 15)
_شرکت مکلف است معاینات بدو استخدام و دوره ای را طبق فرم مصوب وزارت بهداشت برای کلیه کارکنان خود انجام دهد.( ماده 16)
_مسئول فنی موظف است بر انجام کلیه عملیات مبارزه و سمپاشی نظارت داشته و امور مربوطه را شخصاَ هدایت نماید.(ماده 17)
_مسئول فنی شرکت نباید در مراکز و سازمان های دولتی شاغل بوده و با مسئولیت فنی شرکت یا موسسه دیگری را بر عهده داشته باشد.(ماده 18)
_مسئولیت هر گونه عواقب ناشی از سوء مصرف سموم بر عهده ی مسئول فنی و شرکت می باشد و پیگرد قانونی دارد.(ماده 19)
_شرکت مکلف است یک نسخه از قرارداد ارائه خدمات را قبل از اجرای عملیات به معاونت بهداشتی مربوطه ارسال نماید.(ماده 20)
_هر گونه تغییر در مدیران و مسئول فنی و یا نشانی شرکت باید با کسب کتبی از معاونت بهداشتی مربوطه باشد.(ماده 21)

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/


_شرکت مکلف است خدمات خود را بر اساس تعرفه های مرکز سلامت محیط و کار ارائه نماید.مرکز سلامت محیط و کار این تعرفه ها را بر اساس بهای سموم و مواد مصرفی و استهلاک وسایل تعیین و به معاونت بهداشتی اعلام خواهد نمود.(ماده 22)
_شرکت مکلف است گزارش فعالیت های خود را در پایان هر فصل در قالب فرم مصوب مرکز سلامت محیط و کار به معاونت بهداشتی مربوطه ارسال نماید.(ماده 23)

تفاوت ارتودنسی متحرک با ارتودنسی ثابت

در زیر به بررسی تفاوت ارتودنسی متحرک با ارتودنسی ثابت می پردازیم:

  1. در ارتودنسی ثابت بیمار نمی تواند دستگاه ارتودنسی را از دهان خود خارج کند،متخصص لمینت دندان رشت اما در ارتودنسی متحرک بیمار به راحتی می تواند پلاک را از دهان خود خارج کند.
  2. ارتودنسی متحرک معمولا برای درمان ناهنجاری های جزئی کاربرد بیشتری داشته در حالی که ارتودنسی ثابت برای رفع ناهنجاری های شدیدتر دندان ها می باشد.
  3. پلاک ارتودنسی ثابت از براکت های فلزی به کمک سیم می باشد، در حالی که پلاک متحرک از نوع پلاستیکی همراه با سیم است.
  4. به دلیل اینکه پلاک متحرک سبب هدایت رشد فک ها در کودکان می شود، به همین جهت استفاده از آن برای کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر است.

محدودیت های ارتودنسی متحرک

متخصص ارتودنسی برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان، همیشه به دنبال بهترین روش و مناسب ترین دستگاه برای بیمار می باشد. برخی از ناهنجاری ها با کمک ارتودنسی ثابت و برخی دیگر با کمک ارتودنسی متحرک درمان می شوند. به همین جهت محدودیت هایی برای استفاده از ارتودنسی متحرک وجود دارد که عبارتند از:

  1. کاربرد ارتودنسی متحرک برای ناهنجاری های جزئی و ساده می باشد.
  2. به کمک ارتودنسی متحرک نمی توان ناهنجاری ها و چرخش های چندگانه را درمان نمود.
  3. ارتودنسی متحرک نیاز به همکاری بیمار در حین درمان دارد که اگر بیمار همکاری لازم را انجام ندهد، نتیجه مناسبی به دست نخواهد آمد.
  4. برخی از دستگاه های ارتودنسی متحرک به دلیل بی کیفیت بودن، راحتی مناسبی برای بیمار ندارند.
  5. ارتودنسی متحرک، برای درمان دندان های فشرده کاربرد ندارد.
  6. ارتودنسی متحرک نمی تواند مشکلات دندان های فک پایین را به خوبی برطرف نماید.

معایب ارتودنسی متحرک

از جمله معایب درمان ارتودنسی متحرک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. بریس های ارتودنسی متحرک تا حدودی بر روی صحبت کردن تاثیر دارند.
  2. تحمل پلاک ارتودنسی متحرک تا حدودی برای دندان های پایین دشوار میباشد.
  3. این روش برای هر درمانی قابل استفاده نیست و تنها برای ناهنجاری های جزئی قابل استفاده می باشد.
  4. در صورتی که بیمار از پلاک های خود مراقبت نکند، احتمال آسیب به پلاک و شکستگی آن وجود دارد.
  5. در برخی موارد این پلاک ها هزینه بالاتری نسبت به پلاک ثابت دارد.
  6. پلاک متحرک ارتودنسی حتما باید طبق برنامه روزانه و به طور منظم در دهان قرار گیرد.

مراقبت های ارتودنسی متحرک

 

در حین درمان با این روش باید مواردی را رعایت نمایید که شامل موارد زیر می شود:

  1. از مصرف غذا های چسبنده و بسیار شیرین پرهیز نمایید.
  2. پلاک متحرک را در هر زمان مورد دلخواه از دهان خارج نکنید و به توصیه های دندانپزشک خود به درستی عمل کنید.
  3. سعی کنید حداقل روزی دو بار پلاک متحرک خود را تمیز کنید.
  4. برای به دست آوردن نتیجه مورد پسند، درد های جزئی ناشی از درمان را تحمل کنید.
  5. تنظیم پلاک و مراقبت های لازم از پلاک دندانی را از دندانپزشک خود بیاموزید.
  6. در موارد خاص مانند انجام ورزش های پر خطر، پلاک متحرک را از دهان خود خارج کنید.
  7. به دلیل اینکه این پلاک ها جنس پلاستیکی دارند، در صورت مرطوب نبودن به راحتی خشک می شوند، بنابراین باید آن ها را دائما مرطوب نگه دارید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید پلاک را در آب گرم قرار دهید.

روش های تمیز کردن پلاک ارتودنسی متحرک

راهکارهای تمیز کردن پلاک ارتودنسی متحرک عبارتند از:

  1. به منظور از بین بردن مواد غذایی از رو پلاک، حتما آن را با آب بشویید.
  2. برای تمیز کردن آن از آب ولرم و صابون استفاده کنید.
  3. توجه داشته باشید که به علت دارا بودن خاصیت سایندگی خمیر دندان ها، برای تمیز کردن پلاک خود از خمیر دندان استفاده نکنید.
  4. به کمک یک پنبه مرطوب با آب ولرم و آب صابون گوشه های دستگاه و شیار های آن را تمیز کنید.
  5. با مشورت دندانپزشک برای ضدعفونی کردن پلاک خود از قرص های از بین برنده باکتری استفاده کنید. استفاده از این قرص ها به این صورت است که ابتدا یک قرص را در فنجان آب ولرم حل کرده و دستگاه را در مدت مشخصی درون آن قرار دهید.

سوالات متداول

  1. آیا امکان انتخاب پلاک متحرک از جانب بیمار وجود دارد؟

    متخصص ارتودنسی با توجه شدت ناهنجاری، پلاک مناسب بیمار را انتخاب می کند.

  2. طول درمان ارتودنسی متحرک چقدر است؟

    به طور معمول نمی توان زمان دقیقی را مشخص نمود، زیرا طول درمان به عوامل متعددی مانند نوع و شدت ناهنجاری، میزان شلوغی دندان ها، شیب فک و غیره بستگی دارد. گاهی اوقات احتمال دارد که درمان ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک هر دو برای بیمار استفاده شود. در اولین جلسه معاینه، دندانپزشک نوع درمان، هزینه و مدت طمان درمان را برای بیمار مشخص خواهد کرد.

  3. آیا می توان با وجود ارتودنسی متحرک غذا خورد؟

    ارتودنسی متحرک قابلیت جابه جایی دارد، به همین جهت در هنگام غذا خوردن و مسواک زدن باید آن را از دهان خارج کنید. بعد از خوردن غذا، دندان های خود و پلاک را تمیز کنید و آن را مجدد در دهان خود قرار دهید. باید بدانید یک رژیم غذایی سالم برای سلامت دهان و دندان بسیار اهمیت دارد.

  4. کدام مایعات را نمی توان در حین درمان ارتودنسی متحرک نوشید؟

    برای مصرف نوشیدنی های شیرین، نوشابه های گازدار و نوشیدنی هایی که دارای مواد رنگی می باشند، باید پلاک متحرک را از دهان خود خارج کنید و قبل از قرار دادن این پلاک بر روی دندان، حتما دندان های خود را با آب بشویید.

  5. آیا استفاده از پلاک متحرک درد دارد؟

    پلاک متحرک هم مانند تمام پلاک های ارتودنسی، در رو زهای اولیه برای بیمار درد هایی را به همراه خواهد داشت. می توانید برای کاهش درد از دارو های مسکن استفاده کنید. البته این درد ها دائمی نبوده و بعد از چند روز به پلاک متحرک خود عادت خواهید کرد. اگر در نقطه خاصی از دهان درد را احساس کردید، به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید.

  6. در صورت عدم همکاری بیمار برای استفاده از پلاک متحرک چه اتفاقی خواهد افتاد؟

    در طول زندگی تغییر وضعیت دندان ها ادامه دارد، به همین دلیل در صورتی که در طول درمان استفاده از پلاک متحرک را متوقف کنید، دندان ها تمایل دارند تا به موقعیت قبلی خود بازگردند. بعد از اتمام دوران درمان به توصیه متخصص ارتودنسی، تا مدتی استفاده از ریتینر ادامه دارد.

  7. https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/
  8. آیا ارتودنسی متحرک می تواند مشکل مشکل انحراف فک را حل کند؟

    درمان انحراف فک و یا عدم تقارن فک ها به کمک ارتودنسی متحرک قابل درمان نمی باشد. برای درمان این ناهنجاری با نظر متخصص، ارتودنسی ثابت و گاهی جراحی فک استفاده می شود.

هات پلیت مگنت دارچیست؟

هات پلیت مگنت دار آزمایشگاهی یکی از پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاهی است که کار اصلی آن گرم کردن و حرارت دادن آهسته مایعات و مواد آزمایشگاهی است.خرید کوره ازمایشگاهی به طور کلی هات پلیت ها وسیله مصرفی عمومی آزمایشگاه می باشند.

امروزه هات پلیت ها را به صورت ترکیبی با همزن مغناطیسی می سازند که به آن هات پلیت با همزن مغناطیسی یا هات پلیت مگنت دار می گویند. در واقع هات پلیت مگنت آزمایشگاهی قادر به همزدن و حرارت دادن به محلول ها و مواد آزمایشگاهی به صورت همزمان می باشد.

دستگاه هات پلیت آزمایشگاهی ابزاری مهم برای تحقیقات علمی و آزمایشات مختلف است که در بسیاری از زمینه‌های علوم زیستی، شیمیایی و پزشکی استفاده می‌شود.

هات پلیت مگنت که به عنوان هات پلیت همزن مغناطیسی نیز شناخته می شود، یک دستگاه آزمایشگاهی است که برای گرم کردن و هم زدن مایعات یا محلول های دیگر استفاده می شود. این شامل یک صفحه حرارت مسطح و یک همزن مغناطیسی است که با هم کار می کنند تا محلول را همزمان گرم و مخلوط کنند.

صفحه گرمایش از مواد مقاوم در برابر حرارت مانند سرامیک یا آلومینیوم ساخته شده است و مجهز به المنت گرمایی است که توسط یک تنظیم کننده دما کنترل می شود. صفحه گرمایش بسته به مدل خاص، قادر به رسیدن به دمای بالا، معمولاً تا 300 درجه سانتیگراد یا بیشتر است.

همزن مغناطیسی در زیر صفحه گرمایش قرار دارد و از یک نوار مغناطیسی کوچک تشکیل شده است که در محلول در حال گرم شدن قرار می گیرد. میله مغناطیسی توسط یک میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط یک آهنربای چرخان که در زیر صفحه گرمایش قرار دارد می چرخد. این چرخش یک گرداب در محلول ایجاد می کند که به مخلوط شدن و گردش مایع کمک می کند.

کاربرد هات پلیت مگنت دار چیست؟

این دستگاه به کاربران آزمایشگاهی این امکان را می دهد که دمای مایعات را بین ۵۰ تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد تغییر دهند. همچنین شما با استفاده از این دستگاه می توانید سرعت چرخش مایعات در ظروف آزمایشگاهی را بین ۵۰ تا ۱۸۰۰ دور تغییر دهید. یکی از مهمترین امتیازات استفاده از این وسیله آزمایشگاهی مقاومت بالای آن در برابر انواع مواد شیمیایی خورنده و خطرناک می باشد.

هات پلیت مگنت معمولاً در آزمایشگاه های شیمیایی و بیولوژیکی برای کاربردهای مختلفی استفاده می شود، مانند:

1. حرارت دادن و مخلوط کردن محلول ها برای واکنش های شیمیایی و سنجش های بیولوژیکی.

2. ذوب و ریختن آگار برای سنجش های میکروبیولوژیکی.

3. حرارت دادن و استریل کردن ظروف شیشه ای و سایر تجهیزات آزمایشگاهی.

4. حل کردن پودرها و مواد جامد در مایع.

5. حفظ دمای ثابت برای محلول هایی که نیاز به کنترل دقیق دما دارند.

هات پلیت مگنت یک ابزار همه کاره و کارآمد برای کاربردهای گرمایش و هم زدن آزمایشگاهی است، زیرا امکان گرم کردن و هم زدن محلول ها را به طور همزمان فراهم می کند و در زمان و تلاش صرفه جویی می کند. این در اندازه ها و پیکربندی های مختلف برای رفع نیازهای خاص برنامه های مختلف آزمایشگاهی موجود است.

مطمئنا، در اینجا برخی از جزئیات اضافی در مورد صفحات داغ مغناطیسی وجود دارد:

1. کنترل دما: صفحات داغ مغناطیسی معمولاً دارای ویژگی کنترل دما هستند که به کاربر اجازه می دهد دمای خاصی را برای محلول در حال گرم شدن تنظیم و حفظ کند. کنترل دما را می توان با استفاده از نمایشگر دیجیتال یا صفحه تنظیم کرد و ممکن است طیف وسیعی از تنظیمات دما را انتخاب کنید.

2. کنترل سرعت همزن: سرعت همزن مغناطیسی را می توان با استفاده از یک صفحه نمایش دیجیتال یا یک صفحه کنترل کرد و به کاربر این امکان را می دهد تا در صورت نیاز، هم زدن محلول را تنظیم کند.

3. ویژگی های ایمنی: صفحات داغ مغناطیسی مجهز به ویژگی های ایمنی برای جلوگیری از گرمای بیش از حد و سایر خطرات هستند. برای مثال، ممکن است یک تایمر داخلی داشته باشند که اگر دستگاه برای مدت طولانی روشن بماند، المنت گرمایشی را خاموش می‌کند، یا یک ویژگی خاموش شدن خودکار که اگر دما از یک آستانه خاص فراتر رفت، فعال می‌شود.

4. اندازه و ظرفیت: صفحات داغ مغناطیسی در اندازه ها و ظرفیت های مختلف موجود هستند، از مدل های رومیزی کوچک که می توانند چند لوله آزمایش را در خود جای دهند تا مدل های بزرگتر که می توانند چندین فنجان یا فلاسک را در خود جای دهند.

5. لوازم جانبی: صفحات داغ مغناطیسی ممکن است با انواع لوازم جانبی مانند میله های همزن، گیره ها و نگهدارنده ها برای قرار دادن انواع مختلف ظروف و تجهیزات آزمایشگاهی عرضه شوند.

6. تعمیر و نگهداری: صفحات داغ مغناطیسی برای اطمینان از عملکرد مناسب و جلوگیری از آلودگی نیاز به تمیز کردن و نگهداری منظم دارند. این ممکن است شامل تمیز کردن صفحه گرمایش، نوار همزن، و سایر اجزاء و همچنین تعویض قطعات فرسوده یا آسیب دیده باشد.

به طور کلی، صفحات داغ مغناطیسی ابزار ارزشمندی در محیط آزمایشگاهی هستند که امکان گرم کردن و هم زدن همزمان محلول ها را به شیوه ای ایمن و کارآمد فراهم می کنند. آنها معمولاً در کاربردهای مختلفی از جمله تحقیقات شیمیایی و بیولوژیکی، آزمایش کنترل کیفیت و آزمایشگاه‌های آموزشی استفاده می‌شوند.

https://hakimazma.com/%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%b4%db%8c%d9%85%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c/

مشخصات فنی هات پلیت مگنت دار:

  • محدوده دمایی قابل کنترل : ۲۵۰-۷۰ درجه سانتی گراد
  • دقت دمایی : ۲۰± درجه سانتی گراد
  • همزن مغناطیسی : با دور متغیر
  • ترموستات : ایرانی با کنترل دستی
  • ترمومتر(نمایشگر دما): ندارد
  • ولتاژ : ۲۲۰ ولت
  • توان : ۵۰۰ وات
  • قابلیت کالیبراسیون : ندارد

راهنمای ثبت نام در سامانه کارت هوشمند بازرگانی

تعریف کارت بازرگانی
مطابق قوانین گمرکی کشور،کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده ی آن، ثبت لوگو اعم از شخص حقیقی و حقوقی می تواند با داشتن آن،اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند.در ایران تنها بازرگانانی می توانند در واردات و صادرات فعالیت نمایند که دارای کارت بازرگانی باشند.
کارت بازرگانی مانند کارت شناسایی برای فعالان تجارت خارجی است. مطابق آیین نامه اجرایی قانون و مقررات صادرات و واردات درباره چگونگی صدور کارت بازرگانی " کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در تهران یا سایر شهرستانها، به نام متقاضیانی که واجد شرایط باشند، برای مدت یکسال با رشته فعالیت خاص حسب درخواست متقاضی صادر می گردد که پس از تأیید وزارت بازرگانی معتبر خواهد بود."

 

مدت اعتبار کارت بازرگانی حسب درخواست متقاضیان از یک تا پنج سال بوده که در صورت ارایه مدارک لازم برای مدت مذکور می توان آن را تمدید نمود.
در حال حاضرکارت های بازرگانی به صورت هوشمند بوده و قسمت عمده پروسه صدور آن ها به شکل الکترونیکی و از طریق سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند انجام می شود.
مزایای اینترنتی شدن ثبت نام جهت اخذ کارت بازرگانی:
_ بالا رفتن سرعت فرایند صدور.
_ کاهش میزان خطاها و اشتباهات در صدور کارت.
_ اجرای دقیق قوانین و مقررات مرتبط به آن.
_ از بین رفتن مشکلاتی چون دادن اطلاعات غلط توسط متقاضیان دریافت کارت به اتاق بازرگانی در رابطه با اطلاعات شخصی یا مسایل مالیاتی و گمرگی.
_ جلوگیری از ورود افرادی که صلاحیتهای مندرج در آیین نامه جهت دریافت کارت بازرگانی را ندارند.
مدارک و مراحل ثبت نام جهت اخذ کارت بازرگانی از طریق سامانه الکترونیکی
شرایط عمومی:
_ داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم.
_ داشتن حداقل 23 سال تمام.
_ قید صادرات و واردات در اساسنامه.

مراحل ثبت نام:
_ ورود به سایت http://cscs.ir
_ وارد کردن شناسه ملی شرکت مربوطه و استعلام از این سامانه.
_ وارد کردن مشخصات فردی متقاضی.
_ اسکن عکس با پس زمینه سفید و اسکن کردن امضا.
_ ثبت نمودن مشخصات شرکت.
_ پرینت مدارک زیر:

  • استعلام ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم.
  • فرم الف برای گرفتن استعلام از بانک.
  • فرم دال برای گرفتن تأیید امضاء از محضر برای صدور کارت یا تغییر مدیر عامل.
  • استعلام از تأمیناجتماعی.
  • تشخیص هویت صرفا برای صدور کارت یا تغییر مدیر عامل.

_فراهم نمودن مدارک زیر:

  • اساسنامه شرکت.
  • اظهارنامه ثبت شرکتها
  • آگهی تأسیس و تغییرات.
  • اظهارنامه ثبت در دفاتر بازرگانی هنگام صدور کارت یا درج تغییرات.
  • پروانه بهره برداری برای واحدهای تولیدی.
  • ثبت نام کد اقتصادی در سایت.
  • یک سری کپی برابر با اصل سند به نام کارخانه یا شرکت.
  • کپی برابر با اصل اجاره نامه به نام مدیر عامل یا یکی از اعضای هیأت مدیره.

_ مدارک شخص مدیر عامل شامل:

  • کپی برابر با اصل مدارک شناسایی(کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت)
  • برابر با اصل آخرین مدرک تحصیلی مدیر عامل.

_ مدارک مورد نیاز برای متقاضیان غیر ایرانی

  • داشتن شرایط مربوط برای ایرانیان غیر از کارت پایان خدمت یا معافیت.
  • پروانه اقامت و اشتغال.
  •  تصویر گذرنامه یاپاسپورت.
  •  فرم تأیید صلاحیت صادره از اتاق.

_ اطلاعات درخواستی را با دقت و صحت به دو زبان انگلیسی و فارسی کامل کنید.
_پس از تکمیل اطلاعات،آن ها را در سیستم ذخیره کنید. در صورتیکه امکان چاپ اطلاعات در محل کار شخص وجود ندارد می توان از بخش بازیابی اطلاعات با توجه به مطالب ثبتی به بخش اصلاح و چاپ دست یافت. بعضی از فرمها به امضاء و تأیید مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره و غیره نیاز دارند.به همین دلیل بهتر است جهت مراجعه کمتر، فرمهای تکمیلی در سایت را چاپ و بعد از دریافت تأیید یه و گرفتن امضاء به اتاق بازرگانی مراجعه نمایید.
متقاضیان دریافت و تمدید کارت بازرگانی نیازی به ارایه فیزیکی گواهی موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم به استان تهران را ندارند و این گواهی به صورت سیستمی از سازمان امور مالیاتی به اتاق تهران ارسال می شود.
پیش از این، متقاضی دریافت کارت بازرگانی با مراجعه به سامانه کارت هوشمند بازرگانی و درج مشخصات اولیه خود، باید معرفی نامه برای صدور گواهی موضوع ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم را از روی سامانه دریافت کرده و به صورت فیزیکی به سازمان امور مالیاتی تحویل می داد. از طرفی برای محاسبه سه در هزار درآمد مشمول مالیات سهم اتاق تهران، متقاضی می بایست برگه های قطعی مالیاتی سال هایی  که به اتاق تهران بدهکار بود را نیز ارایه دهد. در مقابل سازمان امور مالیاتی نیز در پاسخ به استعلام اتاق تهران، گواهی مذکور را صادر و برای بارگذاری روی سامانه کارت هوشمند بازرگانی به متقاضی تحویل می داد.
اما اینک طبق دستورالعمل جدید، نیازی به طی رویه طولانی مدت نیست. با اتصال سامانه کارت هوشمند بازرگانی اتاق تهران به سازمان امور مالیاتی بعد از اینکه متقاضی اخذ کارت، مشخصات اولیه خود چون کد ملی یا شناسه ملی را وارد سامانه کارت بازرگانی هوشمند کند، درخواستش از طریق  این سامانه به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود و اگر متقاضی در سازمان امور مالیاتی دارای پرونده تکمیل شده به لحاظ کد اقتصادی و نیز فاقد بدهی به حوزه مالیاتی باشد، گواهی موضوع ماده 186 از طرف سازمان امور مالیاتی به صورت الکترونیکی به اتاق تهران ارسال می شود.

تفاوت هود میکروبی و هود شیمیایی

امروزه هودهای آزمایشگاهی، از جمله مهمترین تجهیزات مناسب برای مکان های آزمایشگاهی می باشد که به کمک سیستم مکش، جریان هوا را ضد عفونی و عاری از هر گونه ذرات ریز و معلق می نمایند و همواره باعث محافظت محیط آزمایشگاهی،هود لامینار  اپراتورها و پرسنل آزمایشگاه در برابر عواملی چون بخارات اسیدی، عوامل میکروبی و شیمیایی و… می‌شوند. در حال حاضر این هودها در انواع مختلف هود شیمیایی، هود میکروبی (لامینار) و همچنین هودهای بازویی در بازار عرضه می شوند که ما در این مقاله سعی داریم ضمن بررسی هر یک، تفاوت هود میکروبی و هود شیمیایی و همچنین تفاوت هود لامینار و میکروبی را بیان نماییم.

هود شیمیایی

هودهای شیمیایی یکی از تجهیزات آزمایشگاهی مناسب برای محیط های شیمیایی می باشند که باعث انتقال گازها و بخارات ناشی از مصرف مواد شیمیایی و حلال ها به فضای بیرون می‌شوند.

در واقع این هودها به دلیل داشتن محفظه مانع ورود بخارهای سمی و آلوده به محیط آزمایشگاه می‌شوند و بخارات و گازهای متصاعده از طریق کانالهای نعبیه شده و فن سانتریفیوژی به محیط بیرون هدایت می‌شوند.

هود میکروبی یا هود لامینار

هود میکروبی یا هود لامینار از وسایل و تجهیزات مناسب برای آزمایشگاه های بیولوژیکی می باشد که همواره برای محافظت از نمونه ها در محیط های آزمایشگاهی و اتاق های کشت استفاده می شود. در واقع این مدل از هودها از خارج شدن عوامل ارگانیکی به محیط های خارجی آزمایشگاه، جلوگیری و با تهویه تمام ذرات معلق  موجود در هوا، هوای آزمایشگاه را تصفیه می کنند.

 

 

تفاوت هود میکروبی و هود شیمیایی

امروزه تفاوت میان هود میکروبی و هود شیمیایی باعث شده که هر یک از افراد متناسب با نیاز و شرایط آزمایشگاهی، هود مورد نظر خود را تهیه نمایند که در زیر به بررسی تفاوت هود لامینار با هود شیمیایی می پردازیم.

تفاوت در کاربرد 

یکی از عمده ترین تفاوتهای هود میکروبی و هود شیمیایی نحوه کاربرد آنها در محیط های آزمایشگاهی می باشد. بدین گونه که هود های میکروبی (لامینار) مناسب محیط و کارهای مرتبط به محیط کشت میکروبی، قارچ و باکتری می باشند و با استریلیزه کردن هوا با کمک فیلترهای بکار رفته در ساختار هود، جریان هوای تهویه شده را دوباره به سطح کار هدایت می کنند؛ در حالی که از هودهای شیمیایی در محیط ها و آزمایشگاههای شیمیایی، برای محافظت از اپراتورها در برابر کار با مواد شیمیایی استفاده می شوند.

تفاوت در عملکرد

از دیگر تفاوت هود لامینار با هود شیمیایی می توان به اصول عملکردی و وظیفه هر یک از آن ها اشاره کرد.

در واقع هود های شیمیایی وظیفه خروج مواد شیمیایی از محیط های آزمایشگاهی یا جذب گازهای شیمیایی را توسط  کانالهای تخلیه دارند در حالی که هود های میکروبی با کمک فیلترهای هپا و اولپا بکار رفته باعث جلوگیری و محافظت، مانع از خروج شرایط و عوامل ارگانیکی می شوند که نباید اصلا در برابر مواد خطرناک و سمی استفاده شوند.

تفاوت در انواع و مدل هودهای شیمیایی با هودهای میکروبی

یکی دیگر از تفاوتهای هود میکروبی و هود شیمیایی، تنوع و تفاوت در مدل های این دو دستگاه می باشد.

https://hakimazma.com/%d8%b3%da%a9%d9%88%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/

به گونه ای که هودهای شیمیایی عموما در دو مدل کانال دار و بدون کانال، و هودهای لامینار در دو مدل  با جریان هوای افقی و عمودی در بازار به فروش می رسند که هر یک دارای ویژگی های خاص به خود می باشند.